י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפרטים נחשפים

כמה זה עולה לנו? ההסכם עם פייזר ומודרנה

אמש נחתם סוף כל סוף ההסכם המיוחל עם החברות שיביאו לישראל עוד מיליוני חיסוני קורונה בשנים הקרובות. היום נחשפים פרטי ההסכם. כמה חיסונים יגיעו ומה העלות?

כמה זה עולה לנו? ההסכם עם פייזר ומודרנה
אלברט בורלא צילום: טוויטר

אמש (שני) דווח כי ראש הממשלה ושר הבריאות הצליחו למצוא פתרון לוטו שהטיל בני גנץ על רכישת חיסונים, ומדינת ישראל חתמה על חוזה שיביא לארץ בשנים הקרובות עוד מיליוני חיסוני קורונה.

בn12 חושפת היום הפרשנית הכלכלית קרן מרציאנו את פרטי ההסכם שנחתם אמש עם חברות החיסונים. לפי הדיווח, ישראל תקבל בסך הכל 20 מיליון מנות חיסון, בעלות של 1.7 מיליארד שקלים. בנוסף, חברות התרופות התחייבו בפני ישראל כי הן תספקנה את הגרסה המתקדמת ביותר של החיסון, אשר תהא יעילה כנגד הווריאנטים העדכניים ביותר לשעתם.

ההסכם שנחתם אמש יספק לישראל כ-10 מיליון חיסונים נוספים מחברת פייזר ועוד 5 מיליון ממודרנה, בנוסף ל-5 מיליון נוספים שכבר נרכשו ממודרנה וצריכים להגיע לישראל. 

לפי ההסכם, עד סוף 2022 צפויים להגיע למדינה 20 מיליון מנות בסך הכול. בנוסף, קיבלה ישראל אופציה לרכישת 30 מיליון חיסונים נוספים מפייזר וממודרנה.

עלות העסקה עומדת על 1.7 מיליארד שקלים. גורמים המעורבים בפרטי ההסכם מעריכים כי העיכוב בחתימה על ההסכם חסך למדינה כ2 מיליארד שקלים, הפער בין ההזמנה המתוכננת בתחילה, להזמנה שבוצעה אמש בפועל ובה הוזמנה כמות קטנה יותר של חיסונים.

חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד