י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביקור ראשון

ביקור ראשון: המסע, הדחייה, והמסורת שממשיכה

התרגשות בחצר הקודש פיטסבורג לרגל צאתו של האדמו"ר לביקור ראשון בארה"ב כשבמרכז הביקור ל"ג בעומר בקהילה החרדית בלוס אנג'לס כמסורת אביו הרבי זצ"ל. 'בחדרי חרדים' עם הלו"ז המלא של ביקור הרבי ומדוע הטיסה נדחתה 

ביקור ראשון: המסע, הדחייה, והמסורת שממשיכה
האדמו"ר מפיטסבורג צילום: יהושע פרוכטר

מחר (רביעי) צפוי האדמו"ר מפיטסבורג לצאת למסע קודש ראשון בארה"ב, לטובת חיזוק וביסוס מוסדותיו בארץ הקודש. 

מסעו של האדמו"ר לארה"ב מעורר התרגשות רבה בקרב חסידי ואוהדי בית פיטסבורג שבארה"ב, כשמסע זה הוא הביקור הראשון של האדמו"ר מעת עלותו על כס ההנהגה לאחר פטירתו של אביו האדמו"ר זצ"ל בחוה"מ סוכות האחרון, בעיצומה של מגפת הקורונה, למגינת לב כל ישראל.

כידוע אביו של האדמו"ר שליט"א, האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל נהג בכל השנים לשהות בל"ג בעומר בקרב הקהילה החרדית בלוס אנג'לס שבמערב ארה"ב, שם מתגוררים רבים מחסידי ואוהדי חצר הקודש פיטסבורג, כשהאדמו"ר זצ"ל היה מתכבד במעמד ההדלקה המרכזית בעיר.

משכך פנו בקהילה היהודית לבנו ממלא מקומו האדמו"ר מפיטסבורג, להמשיך את מנהגו הקבוע של אביו זצ"ל, ולערוך בעיר את יום הילולת ל"ג בעומר בהדלקה ובמעמד המיוחד שנערך לאחר מכן, בעריכת הטיש ובמעמדי החלאק'ס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר צפוי לשהות בארה"ב במשך כשבועיים ימים, במהלכם צפוי האדמו"ר לשהות כשבוע ימים בניו יורק, שם ייכנסו אליו לראשונה, למתן קוויטלא'ך ולהזכרה חסידי ואוהדי החצר, כאשר עקב מגפת הקורונה, לא יכלו לממש את רצונם ולהגיע לארץ לחסות בצל האדמו"ר.

כמו כן במהלך השבוע צפויים להיערך מספר דינרים ומגביות עבור המוסדות בארה"ק, בשב"ק יתאכסן האדמו"ר אצל בני משפחתו, בבית ש"ב דודו האדמו"ר מאוסטרובה-קאלושין. לאחר מכן ימשיך האדמו"ר בטיסה ללוס אנג'לס שם כאמור צפוי האדמו"ר לשהות בל"ג בעומר.

ל'בחדרי חרדים' נודע על אנקדוטה מעניינת שהתרחשה סביב זמן יציאת האדמו"ר לחו"ל. האדמו"ר אמור היה לצאת לחו"ל ביום ג', אלא שבשבוע שעבר, שבוע ימים בדיוק לפני מועד יציאתו של האדמו"ר לחו"ל, נולד נכד לאחד מנאמני בית האדמו"רים זצ"ל ויבלחט"א הרב משה יהודה וייס, כשהברית צפויה להיערך ביום רביע, יממה לאחר יציאת האדמו"ר.

מששמע זאת האדמו"ר הורה למנהלי המוסדות כי חרף ההפסד שבדבר, עליהם לדחות את הטיסה ביממה, משום שברצונו לקחת חלק בשמחת נאמן ביתו, לאות הכרת הטוב על פועלו כל השנים, למען אביו זצ"ל והמוסדות.

יצויין כי גם הבוקר נערכה אצל האדמו"ר ברית לנכד הרב אריה קורלנסקי מגבאי הטיש והמעמדים כשהאדמו"ר מתכבד בסנדקאות.

הערב (שלישי) לאחר תפילת מעריב וקידוש לבנה צפויים חסידי פיטסבורג לעבור לפני האדמו"ר לברכת פרידה, צאתכם לשלום, האדמו"ר צפוי לשוב לארץ לקראת שב"ק פרשת במדבר.

הרבי מפיטסבורג ל"ג בעומר לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד