ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הוגשה תלונה

בטיקטוק: בואו להרוג חרדי במשחק מחשב. צפו

בצל ההסתה הגואה נגד חרדים וטרנד תקיפות של חרדים על ידי צעירים ערבים שמתעדים זאת ומעלים לרשת, פורסם היום תיעוד ממשחק מחשב בו נראה חמוש ברובה יורה לעבר דמות חרדית | משטרת ישראל פתחה בחקירה | צפו

בטיקטוק: בואו להרוג חרדי במשחק מחשב. צפו
החרדי במשחק המחשב צילום: צילום מסך

לפני מספר שנים הופץ משחק מחשב בו אמורים המשתתפים להרוג דמות מסויימת, לפני כחצי שנה הולבשה הדמות במראה חרדי, ולאור ההסתה הגואה בימים האחרונים החלו שוב לרוץ ברשת התיעודים של גולשים 'הורגים את החרדי'.

תיעודים אלו מצטרפים ל'טרור הטיקטוק' הגואה בימים האחרונים, בו מתעדים עצמם ערבים מציקים לחרדים בכל רחבי הארץ בכלל, ובאזור העיר העתיקה והכותל המערבי בפרט. מוקדם יותר היום דווח כי 'טיקטוק' הסירה סרטונים אלו.

אלעד צדיקוב, מנכ"ל ארגון אופק וחבר מועצת העיר הרצליה, הגיש בימים האחרונים תלונה במשטרת ישראל כנגד האזרח, שבנה והפיץ לכאורה משחק מחשב בו יש להתנקש בירי ובאלימות קשה כנגד דמויות חרדיות. המשחק הופץ ברשת באין מפריע וללא התערבות של שום גורם אכיפה. "ההסתה החמורה כנגד הציבור החרדי, היא פרי ביאושים של שנת שיסוי קשה בזירה הפוליטית והתקשורתית" תוקף צדיקוב.

עוד הוסיף: "רק בשבוע שעבר קבעה המשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן כי ההסתה ברשת של ערן רובינפלד, עורך גראפי בכיר וספק ממשלתי "להזרים גזים לישיבות" – הוא לגיטימי במסגרת חופש הביטוי. הדין המעוות והמפלה צועק השמיימה, ומהווה תקדים להתרת דמם של הציבור החרדי. לא בכדי מס' ימים לאחר מכן, אנו עדים לפרסום משחק רשת המסית בפועל לרצח חרדים. בשום מדינה בעולם, האירוע הזה לא היה מתקבל בסלחנות תקשורתית, פוליטית וציבורית".

"רק בישראל מורים לעצמם היתר גופי התקשורת, המשפט והאכיפה למלא פיהם מים נוכח ארועים קשים אלו. בימים בהם ערביי ישראל מפעילים גל אלימות והשפלה כנגד הציבור התורני בישראל – חובתינו כעם ישראל להתאחד ולהתלכד ולא להמשיך במסע הצייד ההדדי זה כלפי זה. לא מופקע כי המציאות בה קמים גויים בתוכנו לפגוע בציבור החרדי והדתי, הוא תמונת מראה לחשבון נפש נוקב שעם ישראל כולו צריך לעשות עם עצמו. זה הזמן לכך, דווקא כעת בימי ספירת העומר בהם עלינו להרבות אהבת חינם" הוסיף במכתבו.

אגב הדברים, נומר כי המענה הטוב ביותר לגל האלימות הערבי, הוא עצירה מוחלטת של כל מסחר או פעילות עסקית אחרת עם הציבור הערבי. נסיון העבר מורה חד משמעית כי פגיעה כלכלית היא אפקטיבית מיידית לריסון פנים חברתי של ערביי ישראל" סיכם צדיקוב.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס למשחק הוידאו: "התרענו בזמן אמת, אך מזמן נחצו כל הקווים האדומים! מהסתה ושיסוי יומיומיים, עובר לפרעות ולינצ'ים כלפי אנשים בעלי חזות דתית ההולכים לתומם ברחוב ומוכים עד זוב דם, וכעת משחקי מחשב בו נדרשים המשחקים לירות בכמה שיותר חרדים.

עוד הוסיף: "אני דורש בתוקף מכל נבחרי הציבור והמצקצקים השונים, לגנות באופן מידי ונחרץ את הדברים, וקורא ליועץ המשפטי לממשלה האמון על שמירת הסדר הציבורי לפתוח בחקירה מידית ולמצות את הדין בחומרה הנדרשת. מי ששותק, שותף! לא פחות!".

ממשטרת ישראל נמסר: משטרת ישראל פתחה היום בחקירה עם קבלת תלונה מקוונת בדבר "משחק מחשב" המסית עפ"י החשד לאלימות.
בתוך כך, מבוצעות מגוון פעולות במישור המודיעיני והחקירתי , לרבות באמצעות יחידת הסייבר, במטרה להגיע לחקר האמת.

הסתה משחק וידאו אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד