י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מיזם מהפכני

עיריית ירושלים מציגה: דיילים יספקו שירות דיגיטלי מתוך השכונות

רוצים לערער על דוח חניה? רוצים לבקש הנחה בהסעות, להסדיר תשלום ארנונה? יוזמה חדשה של עיריית ירושלים מגיעה עד אליכם | דיילים המצוידים באמצעים דיגיטליים מתקדמים יספקו לתושבים את מלוא הסיוע העירוני | ראש העיר משה ליאון: "נמשיך להנגיש את השירותים העירוניים לתושב"

עיריית ירושלים מציגה: דיילים יספקו שירות דיגיטלי מתוך השכונות
עירייה בשכונה צילום: דוברות עיריית ירושלים

בשנים האחרונות יותר ויותר שירותים עירוניים וממשלתיים הפכו לממוחשבים. עבור אוכלוסיות רבות, ובעיקר אוכלוסיות חרדיות, אך גם עולים וקשישים, השימוש בשירותים ממוחשבים אינו אפשרי, זו בדיוק הסיבה שעיריית ירושלים השיקה מיזם מהפכני בשם 'עירייה בשכונה' שמטרתו להנגיש שירותי עירייה ומיצוי זכויות הניתנים כעת רק בצורה מקוונת.

במסגרת המיזם דיילים מיוחדים שהוכשרו למתן שירות מסוג זה הוצבו בכמה נקודות שנבחרו כפיילוט למיזם, בשכונת רמות ובנווה יעקב, שבהן הוצבו במיקומים מרכזיים עמדות דיגיטליות ייעודיות. העמדות כללו מחשבים וטאבלטים וכן מדריכים מנוסים שסייעו למאות תושבים בשכונה למלא טפסים דיגיטליים שונים כמו בקשה לתווי מזון, טופס בקשה להחזר הוצאות הסעות תלמידים, ערעור על דוחות חניה וטופס בקשה להנחה בארנונה והכל ללא צורך לגשת לעירייה.

ההיענות הציבורית לפרויקט הייתה חסרת תקדים. במהלך שלושת ימי פעילות בלבד, ניתן שירות לכ-600 תושבים בני המגזר החרדי שאינם נגישים לציוד מחשוב ואינם עושים שימוש במחשבים.

לאחר הפיילוט הראשון, ולאחר מקצה שיפורים ולמידה, הוחלט כי בשבוע הקרוב יוצבו שוב עמדות 'עירייה בשכונה' עם דיילים בעוד כמה שכונות, ובנוסף יוצבו מדריכות ומדרכים בחדרי המחשבים בשכונות, לצורך הדרכה וסיוע בהגשה ובכל פעולה דיגיטלית נדרשת.

את המיזם המיוחד מלווים, חבר מועצת העיר אלחנן גרוסבויים, ובצלאל שטאובר, מנהל קהילות דיגיטליות, בהפקת 'מגשימים הפקות', שפעלו במשך תקופה ארוכה להתאמת השירות למגזר החרדי, ועוקבים אחרי הביצוע של הפיילוט בשטח במטרה להגיע בסופו של דבר למצב שבו כל תושב יוכל לקבל את מלוא השירותים העירוניים בדרך בה הוא מאמין, קרוב לבית, ובצורה מקצועית וידידותית.

ראש העיר משה ליאון בירך על היוזמה ואמר: "מיזם קהילות דיגטליות הינו יוזמה משותפת של מטה ישראל דיגיטלית ועיריית ירושלים. מטרת המיזם היא לאפשר לכל תושב בירושלים, בדגש על תושבים מהמגזר החרדי שאין להם נגישות לרשת".

עוד הוסיף: "אני מתכוון להמשיך ולהוביל את מהפכת השירות לתושבים, ולגרום לכך שתושבי ירושלים ייהנו לגור בעיר, ויזכו ליהנות ממלוא השירותים של העירייה לתושב באופן מסור ומקצועי".

עיריית ירושלים המגזר החרדי הנגשה דיגיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד