י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התחקיר מגלה

חרדה ופרנויה באיראן: המוסד הישראלי מסתובב פה חופשי

שלל הפגיעות והחיסולים בתוככי איראן, יוצרים בלבול וחשש בתוך גורמי הביטחון במדינה העוינת את ישראל, כולם חושדים בכולם, חוששים מחפרפרת, לא שוללים שסוכני מוסד מוסווים מתהלכים ביניהם בתוך האתרים הרגישים ביותר ומשם ההצלחות הכבירות | כך בתחקיר מיוחד שמפרסם הניו יורק טיימס

חרדה ופרנויה באיראן: המוסד הישראלי מסתובב פה חופשי
אילוסטרציה צילום: unsplash

תחקיר של ה'ניו יורק טיימס' מעלה, כי הרשויות בטהרן, בירת איראן, "נבהלו מאוד" מיכולתה של ישראל לפגוע ביעדים לפי רצונה וחוששות מ"רשת סוכנים" שמסתובבים בתוכה.

ה'ניו יורק טיימס' חשף את רמת המבוכה והחשש העומדים בפני גורמים בטהרן, בעקבות שרשרת התנקשויות ופיגועים מסתוריים המיוחסים למוסד הישראלי בחודשים האחרונים. אלה כללו שלל תקיפות על מתקני הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית, ספינות תובלה ושיירות נשק, כמו גם התנקשויות בבכירים בתוכנית הגרעין של המדינה שהחלו עם חיסולו של "המוח" של תוכנית הגרעין, מוחסן פחריזאדה.

במאמר נחשף עד כמה חוששים באיראן כי ישנה רשת מודיעין שלמה של ישראל בתוך שירותי המודיעין האיראניים וכי ישראל הצליחה לשתול סוכנים רבים במיקומים הרגישים ביותר במדינה.

ה'טיימס' מצטט את ראש המרכז האסטרטגי של הפרלמנט האיראני שאומר כי "איראן הפכה למקלט ריגול", מפקד משמרות המהפכה לשעבר קרא ל"שיפוץ כללי במנגנון הביטחון והמודיעין במדינה". בנוסף כמה מחוקקים בפרלמנט האיראני דרשו מבכירים במערכת הביטחון והמודיעין להתפטר בעקבות ההתקפות המיוחסות לישראל.

החשש הגדול ביותר באיראן הוא שהמודיעין הישראלי הצליח לפרוס רשת גדולה של מרגלים נגד המשטר ומשתפי פעולה שהרשויות אינן מודעות להן, והתקיפה הבאה עשויה להפתיע את איראן לחלוטין. הבלבול בתוך שירותי הביון האיראניים הוא גדול, ויש שם תאוריות קונספירציות רבות ופחד ביטחוני.

אחת הנקודות במאמר קשורה להצלחת המוסד לגנוב מתחת האף האיראני, עשרות אלפי מסמכי גרעין איראניים חשאיים ביותר, ולהביאם לישראל.

ה'טיימס' מצוטט פקידת מודיעין ישראלית לשעבר, שטוענת שכדי לבצע פעולה כזו, "אני וסוכנת נוספת נסענו יחד באזור המקום שם משרדי הכור הגרעיני, ויוצרים משברים מזויפים כמו תאונות דרכים או מצבי חירום רפואיים אזרחיים על מנת לבקש עזרה. מצוות המאבטחים של הכור, ואז אנחנו מזהים חולשות במערכת האבטחה, ומאפשרים לסוכנים אחרים לנטרל אותן".

ניו יורק טיימס תחקיר איראן המוסד הישראלי משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד