י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לצד תגובות אנטישמיות

הקהילה החרדית רוצה לבנות; השכנים מתנגדים

תושבים מקומיים בקנווי איילנד, "מודאגים" מאד שבניית בית כנסת תביא לתנועה גדולה, בעיות חניה, רעש, ושעות פעילות של בית הכנסת שעלולים להיות בעייתיים. אך על פי אנשים בקהילה החרדית, ההתנגדות מגיעה בגלל שנאת יהודים חרדים

הקהילה החרדית רוצה לבנות; השכנים מתנגדים
דגם בית הכנסת שמתוכנן צילום: באדיבות המצלם

הקהילה החרדית באי קנווי איילנד, שבמרחק שעה נסיעה מלונדון הבירה, סופגת ביקורת קשה מצד תושבים מקומיים, לאחר שהגישו תוכניות לבניית בית כנסת קטן בגינה של אחד הרבנים המקומיים.

הרבנים של המקום טוענים כי האוכלוסיה שלהם הולכת וגדלה, וטוענים כי יש צורך בשכונה הקטנה לבית כנסת קטן, מכיוון שקשישים, נכים והורים עם ילדים קטנים נאלצים כיום לצעוד מרחק רב לבית הכנסת הנמצא רחוק מהשכונה החרדית.

אך התושבים טוענים כי הם "מודאגים מבעיות תנועה, חניה ורעש ושעות הפעילות של בית הכנסת".

הרה"צ רבי יוסף יחזקאל פאנעט, מצאצאי חסידות דעעש ברומניה, המתכנן לבנות בית כנסת בדומה לדגם שהיה בעיר דעעש ברומניה, אך בפורמט קטן, בפרופורציות גודל המבנים באזור.

הרב פאנעט שהגיש את התוכניות, ניסה להרגיע את המקומיים כי בית הכנסת ישמש רק בשבתות ובחגים, כלומר לא תהיה בעיה עם חניית כלי רכב. והדגיש גם כי בית הכנסת לא יקיים במקום פעילויות שגורמות רעש.

מספר עצומות פורסמו בחשבונות פייסבוק של השכונה, עם מאות חתימות נגד הבנייה, ומעל 100 אנשים המתגוררים בסמוך למקום הביעו התנגדות באתר המועצה.

דגם בית הכנסת שמתוכנן בפורמט קטן במקום.

למעלה מ-500 חרדים עברו לאזור מאז 2016, ורבים מהם עזבו את שכונת סטמפורד היל, שעודנה הריכוז החרדי הגדול בלונדון, בגלל עלות הדיור הגבוהה בשכונה הצפון לונדונית.

משפחת פאנעט פרסמה הודעה לתושבי השכונה, בה נאמר: "השימוש הצפוי במקום יהיה עם מעט מאוד רכבים לאור תנאי השטח, הרעש לא יהיה גבוה, והמקום יהיה שקט, בשבת יהודים לא נוסעים עם רכבים, כך שמבחינת רכבים אין מה לדאוג, למרות שקיבלנו תגובות חיוביות רבות, ברור שיש חששות בקרב שכנים שעם חלקם כבר דיברנו".

הרבה מתגובות היו אנטישמיות בסגנון גרמניה הנאצית בשנות שלושים ולא התייחסו כלל עניינית לגופו של הנושא.

היו גם תגובות עדינות יותר. באחד הפוסט שפורסם בפייסבוק נכתב, "אם אנשים רק יישבו ולא יעשו כלום הקהילה היהודית תקבל את מבוקשה". אחר כתב: "הם לא עשו דבר מלבד לשקר מאז שעברו להתגורר כאן".

מספר שכנים טענו כי "היינו קהילת חוף ים מנומנמת ופתאום אנחנו נשלטים על ידי קבוצה של אנשים שלא מכבדים את הקשר שלנו עם קנווי האי המדהים שלנו". גולש אנטישמי אחר כתב: "איבדנו את ארצנו".

כמה חברי הקהילה המקומית, הגיבו ל'בחדרי חרדים' ואמרו כי "בעזרת השם נעשה ונצליח". אחד מחברי הקהילה אמר כי "רוב התגובות הם לא מהשכנים, אלא מאנשים בעיר שהם נגד כל בניה שהיא, גם של הגויים, יש כאלה סתם אנטי יהודים, חלקם אנטישמים, אך חלקם פשוט לא יודעים ומאמינים למה שכותבים או אומרים להם נגד יהודים בפייסבוק".

הקהילה החרדית בניית בית כנסת אנטישמיות בלונדון קנווי איילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד