ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החברה מתנגדת

ישראל פועלת לביטול החוזה עם אסטרהזניקה

הבוקר מדווח כי מדינת ישראל פועלת לבטל את ההסכם לאספקת חיסונים שנחתם עם אסטרהזניקה | בתחילת השבוע נחתם הסכם עם פייזר ומודרנה לאספקת מיליוני חיסונים בשנים הקרובות

ישראל פועלת לביטול החוזה עם אסטרהזניקה
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר שראש הממשלה נתניהו הביא להסכם של ישראל מול חברות החיסונים פייזר ומודרנה לאספקת מיליוני חיסונים בשנים הקרובות, כולל התחייבות לחיסונים מעודכנים, בישראל בוחנים כיצד לבטל את העסקה עם חברת החיסונים אסטרהזניקה.

לפי הדיווח בגל"צ, ישראל פועלת בימים אלה לביטול החוזה שלה מול אסטרהזנקה שכולל אספקה של 10 מיליון מנות חיסון. כרגע החברה מתנגדת לביטול מלא של החוזה ונבחנת אפשרות למכירה של כלל החיסונים למדינה שלישית. לפי הדיווח, ההשלכות המשפטיות של המהלך - נבחנות.

כזכור, החיסון הבריטי של אסטרהזניקה יצר סערה במבצע החיסונים באירופה לאחר שהתקבלו דיווחים על קרישי דם ואף מקרי מוות כתוצאה מקבלת החיסון. בחלק מהמדינות אף הפסיקו לתקופה את השימוש בחיסון של החברה, אך מנגד אנשי המחקר טענו כי התועלת של החיסון עולה על הסיכון המאוד קטן לסיבוכים רפואיים.

ביום שני דווח כי ראש הממשלה ושר הבריאות הצליחו למצוא פתרון לוטו שהטיל בני גנץ על רכישת חיסונים, ומדינת ישראל חתמה על חוזה שיביא לארץ בשנים הקרובות עוד מיליוני חיסוני קורונה.

לפי פרטי ההסכם שנחתם עם חברות החיסונים פייזר ומודרנה, ישראל תקבל בסך הכול 20 מיליון מנות חיסון, בעלות של 1.7 מיליארד שקלים. בנוסף, חברות התרופות התחייבו בפני ישראל כי הן תספקנה את הגרסה המתקדמת ביותר של החיסון, אשר תהא יעילה כנגד הווריאנטים העדכניים ביותר לשעתם.

 

אסטרהזניקה חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד