י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"כתם על נשמת האומה"

השוטר שהבעיר את אמריקה הורשע ברצח

השוטר שהבעיר את אמריקה הורשע כי חנק למוות את ג'ורג' פלויד | חבר מושבעים הרשיע את דרק צ'ובין בשלושה אישומים, הכוללים רצח מדרגה שנייה, שלישית ובנוסף הריגה

השוטר שהבעיר את אמריקה הורשע ברצח
השוטר שרכן על פלויד עד מוות צילום: באדיבות המצלם

התובע של מינסוטה, קית' אליסון, העלה את ההאשמות נגד השוטר לשעבר משטרת מיניאפוליס, דרק צ'אובין, בגין רצח, וכן האשים את שלושת השוטרים האחרים המעורבים באירוע, הדיון בעניינם של שלושת השוטרים האחרים יתקיים בהמשך.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הצהרה יחד עם סגניתו קמאלה האריס ואמר כי "שום דבר לא יחזיר את ג'ורג' למשפחתו, אבל זהו צעד ענק בדרך לעשיית צדק והבאת שינוי משמעותי, הגזענות היא כתם על נשמת האומה", אמר. סגינתו האריס הוסיפה כי פסק הדין "מקרב אותנו צעד נוסף לצדק שוויוני".

כזכור משפטו של השוטר דרק צ'אובין בן ה-45, שהצמיד את ברכו לצווארו של פלויד, גבר אפרו אמריקני עד שמת ב-25 במאי 2020, עורר ענין רב בארצות הברית, עוד חודשיים צפוי להינתן גזר הדין. הוא צפוי לקבל מעל 15 שנות מאסר.

השוטר לשעבר צ'אובין הואשם בתחילה ברצח בדרגה שלישית, אך התובע העלה את האשמה לדרגה שנייה, וכך החמיר את מצבו המשפטי, צ'אובין היה הגורם הפיזי שהביא למותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, לאחר שדרך על צאוורו, מה שהוציא עשרות אלפי אנשים ברחבי ארצות הברית להפגין, והפכו בין הייתר את ניו יורק לעיר מלחמה.

גורג' פלויד ארה"ב ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד