ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עוקץ את סמוטריץ׳?

רפי פרץ: "יש מקום לציונות דתית לא סקטוריאלית"

יו"ר 'הבית היהודי' והשר לענייני ירושלים נשא את נאום הפרידה שלו בכנסת, וטען שיש מקום למפלגה ציונות דתית אך לא מגזרית: "תפקידה להיות הגשר הרחב והמכיל לכלל החברה" | בנוסף הזכיר את גופות החיילים שעדיין בעזה: "צוק איתן לא תם"

רפי פרץ: "יש מקום לציונות דתית לא סקטוריאלית"
סמוטריץ ופרץ צילום: אבי דישי, פלאש 90

בעוד הימין לא מצליח להרכיב קואליציה ונתניהו מנסה להעביר הליך לבחירות ישירות, אתמול (שלישי) נפרד רפי פרץ, יו"ר 'הבית היהודי' לשעבר ושר ירושלים ומורשת, מהכנסת.

בנאום הפרידה שנשא, התייחס פרץ לויכוח בין בנט לסמוטריץ׳ האם יש או אין מקום למפלגה של המגזר הדתי-לאומי. במפתיע, פרץ אכן טוען כי אומנם יש מקום למפלגה, אך היא לא צריכה להיות מגזרית.

"התפיסה שלי היא שיש מקום למפלגה ציונית דתית אבל היא לא סקטוריאלית", אמר פרץ והמשיך, "תפקידה הוא לחבר ולהיות הגשר הרחב והמכיל לכלל החברה בישראל. האמנתי שנכון להביא את החיבורים האלה גם למגרש הפוליטי".

"אני מאמין שהעם הזה ראוי לחיבור, וכמי שחינך אלפי בני נוער שונים ומגוונים מרקעים שונים ותפיסות שונות אמונתי עמוקה שבסיסנו רחב ויש מקום רב לגיוון אבל עם ראש חץ אחד וברור- מדינה יהודית ודמוקרטית", הוסיף.

רפי פרץ גם התייחס להצטרפותו לפוליטיקה: "הפוליטיקה היא גם מקום של הנהגה, שליחות, אמונה בצדקת הדרך. חשוב לי לומר, כל מה שפעלתי ועשיתי היה לטובת הציבור ששלח אותי, בשום שלב לא העדפתי את טובתי האישית. בזה ליבי שקט. לחלוטין".

בנוסף, התייחס לגירוש גוש קטיף: "בליל כ"ד באדר, תשס"ב, בעודי מחתן בוגר שלנו בירושלים התקבלה הודעה על חדירת מחבל לבית המכינה בגוש קטיף. "לאחר איסוף השברים התמודדנו עם אירוע קשה מאוד לעם ישראל- גירוש גוש קטיף. הפצע מדמם בליבי ובלב רבים עד היום".

"רצינו להישאר בנחלת אבותינו. לחבל עזה יש היסטוריה ארוכה של אחיזה יהודית מאז ומעולם אך ברגע שזיהינו שמדובר בסכנה למלחמת אחים אמרתי לכל תלמידיי לוקחים צעד אחורה, לא נחזור לזה לעולם. כך פעלנו וכך גם נפעל", אמר.

כזכור, הרב רפי פרץ היה רב במכינה צבאית 'עצם' בגוש קטיף, ובזמן הגירוש בחר בגישה ממלכתית ויצא תלמידיו מהגוש יחד עם החיילים, ובכך נזכר כמי שמנע עימות שהיה יכול להסתיים רע.

"עבורי מבצע צוק איתן שהחל בשנת 2014 לא ייגמר עד השבתם של הדר גולדין ואורון שאול זכרונם לברכה", התייחס פרץ שהיה תקופה ברבנות של צה"ל והמשיך, "כמי שבישר למשפחות גולדין ושאול האהובות והיקרות לליבי על נפילתם, אני רוצה להיות זה שייבשר על השבתם. צוק איתן לא תם".

"ואסיים בדברי הנביא ישעיהו שחלם לפני 2500 שנה על מדינה ובליבה אומה: 'צהלי ורוני יושבת ציון כי גדול בקרבך קדוש ישראל. התנערי מעפר קומי, שאי סביב עיניך וראי כולם נקבצו באו לך", סיכם.

רפי פרץ בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד