י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפיצוץ הראשון במליאה

סער והחרדים: עימות חריף סביב 'יום הרצל' וצביון המדינה • צפו

סוער עם סער: אל דוכן הנואמים כשלצדו יושב ראש הכנסת ידידו לשעבר יריב לוין, עלה יושב ראש מפלגת 'תקווה חדשה' לנאום לציון 'יום הרצל' | חבר הכנסת משה אבוטבול שנכח אף הוא במליאה העיר לו הערות ביניים, והוציא את סער משלוותו | "לא למדת לקח"; צפו בעימות הסוער 

סער והחרדים: עימות חריף סביב 'יום הרצל' וצביון המדינה  • צפו
סער, אבוטבול, מליאת הכנסת צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

כמידי שנה מציינים בכנסת את 'יום הרצל' בי' אייר, לציון יום הולדתו של 'חוזה המדינה'. על פי החוק מיועד יום זה "לציין את זכרו ולהביא לחינוך הדורות הבאים ולעיצוב מדינת ישראל, מוסדותיה, יעדיה ודמותה בהתאם לחזונו הציוני".

אל דוכן הנואמים כשלצדו יושב ראש הכנסת ידידו לשעבר יריב לוין, עלה יושב ראש מפלגת 'תקווה חדשה' לנאום. חבר הכנסת משה אבוטבול שנכח אף הוא במליאה העיר לו הערות ביניים, והוציא את סער משלוותו.

יושב ראש הכנסת ניסה להרגיע את הרוחות וקרא לעבר אבוטבול "מספיק", אבוטבול לא נרגע, ולויו קרא אותו לסדר פעם ראשונה ושניה, "אני אאלץ להוציא אותך, אני לא רוצה שזה יקרה ביום כזה" הבהיר לוין.

בתגובה תקף סער: "גם אז היו כאלה שצעקו את הצעקות האלו וזה גרם דבר טרגי לעם היהודי. ויש כאלה שמצטיינים, הם אפילו לא למדו את הלקח. לא למדת דבר, וכנראה שגם לא תלמד".

"אתה בא כל שנה להפריע ביום הרצל, אתה רואה בזה את אחד מהייעודים הפרלמנטריים שלך" הוסיף סער.

יצוין כי אבוטבול התעמת גם עם חבר הכנסת אלעזר שטרן אשר ניסה יחד עם גדעון סער לצבוע את הרצל כאוהב התורה ולומדיה. ח"כ אבוטבול תקף אותם והזכיר לכולם את העובדה שהרצל הציע להתנצר בהמוניות כפתרון ליהודים, עד כדי ששם עץ אשוח בביתו. כמו כן שהציע לכלוא את כל הרבנים בבית כנסת ואף לא מל את בנו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר חבר הכנסת משה אבוטבול: "האמת הידועה והמפורסמת כנראה עיצבנה אותו. אני לא מתרגש מאמירותיו, עם עובדות לא מתעסקים! אני אחזור ואדגיש מעל כל במה שישראל היא מדינה יהודית וש״ס תדאג לשמור על הצביון היהודי במדינה, וברוח דבריו של ח"כ שטרן מ'יש עתיד' מציע לו לקחת את הרצל גם לסיור בבני ברק ובשכונות ירושלים ובעוד ערים תורניות שיראה שהיהדות והדת נשארו לנצח נצחים כמו גם תנופת בעלי התשובה ועולם התורה והישיבות בסיעתא דשמיא כחזונם של נביאי ישראל וגדולי התורה בכל הדורות".

 

 

הרצל משה אבוטבול גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד