ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרטים חדשים נחשפים

הכנופיה המחופשת תכננה לחטוף את הילדים החרדים לאיראן

חמישה ממנהיגי הכת הקיצונית 'לב טהור' הידועה לשמצה, הואשמו בראשית השבוע בעבירות חמורות שביצעו כלפי קטינים, כולל ניסיון חטיפה לאיראן שכשל. ככל שקוראים את כתב האישום הארוך והמפורט נחשפים למזימותיהם המזעזעות

הכנופיה המחופשת תכננה לחטוף את הילדים החרדים לאיראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שבראשית השבוע הוגשו בארה"ב, כתבי אישום נגד חמישה ממנהיגי כת 'לב טהור', נחשפים פרטים חדשים על מעשיהם המחרידים.

שישה שבועות לאחר ששניים מהילדים שברחו מכת לב טהור לניו יורק, נחטפו על ידי כנופיית 'לב טהור' והוטסו למקסיקו, על פי החשד לילדה בת 14 ניתנה במתנה צנצנת דבש, לצד קפה וטלפון סלולרי כדי לתקשר איתה. באמצע הלילה המנהיג נחמן הלברנץ חטף את הילדה ואת אחיה מביתם לעבר שדה התעופה בסקרנטון שבפנסילבניה בארה"ב, כשהם מחופשים לילדים גויים - כולל כובעים ובגדים של המותג סופרמן וספיידרמן, הם הוטסו למקסיקו תוך שימוש בדרכונים של ילדיו של הלברנץ עצמו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי כתב האישום, ייתכן שהטיסה הבאה של הקורבנות הייתה לטהרן בירת איראן, אלמלא נתפסו. בזמן החטיפה, הכת האנטי-ציונית ביקשה מקלט ברפובליקה האיסלאמית של איראן. לאחר מצוד בינלאומי שארך שלושה שבועות, האחות והאח אותרו במלון סיטי במקסיקו וחזרו לאמם לניו יורק. שלושת חברי הכנופיה הוטסו לניו יורק על ידי ה-FBI, כשהם אזוקים. שם הם הצטרפו לעוד שני חסידים שהיו מחופשים גם הם לגויים בזמן החטיפה וכולם יחד נעצרו עד תום ההליכים.

למרות המעצרים, חברים אחרים בכנופיית לב טהור לא נרתעו, ושלושה חודשים לאחר מכן, על פי החשד, ניסו מספר חברי הכת לחטוף ילד מאמו המתגוררת בניו יורק, החוטף איים והבהיר לאם כי הם לא ירפו עד שילדיה יחזרו לקהילה בגואטמלה.

החוטף ברח חזרה לגואטמלה לפני שנעצר בניו יורק. עוד דיווחו כלי תקשורת בקנדה, כי בחודש שעבר הגיע ניסיון חטיפה שלישי. חבר בקבוצה מואשם כי התקרב לילדים שערקו מהכת לניו יורק, וניסה להבריחם באמצעות כרטיסי אוטובוס לג'ורג'יה ותעודות מזויפות. אך מזימתו לא יצאה לפועל. המשטרה חוקרת את פרטי המקרה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, שחיה כיום בגואטמלה, העצורים בארה"ב וממתינים לגזר דינם, מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בהשתתפות בתכנית לחטיפת ילדה בת 14 ולחתנה בכוח עם צעיר אחר אותו חטפו גם כן.

אודרי שטראוס, פרקליטת ארצות הברית במחוז דרום ניו יורק, וכן וויליאם סוויני ג'וניור, עוזר המנהל הממונה על משרד הלשכה הפדרלית לחקירה בניו יורק (FBI), הודיעו על אישומים חדשים נגד נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ושמואל וויינגרטן, ויואל וויינגרטן, בגין קשירת קשר לחטיפת והתעללות בילדים אותם חטפו מהוריהם.

כנופיית החוטפים הסתובבה בליל שבת לפני שנתיים בלבוש חסידי בברוקלין, ניו יורק, בכדי לבדוק אפשרות חטיפה. הם חטפו שני ילדים, הלבישו אותם בבגדים של מקומיים (ספיידרמן וסופרמן), גם הגברים החרדים/חסידיים לכאורה, החליפו גם את מלבושיהם כגויים גמורים, ובעצם יום השבת חטפו את הילדים ועלו על טיסה למקסיקו, שם הם נתפסו על ידי ה-FBI.

נחמן הלברנץ קהילת לב טהור איראן ניסיון חטיפה חטיפת ילדים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד