י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפלונטר מעמיק

במקביל להתקוטטות עם נתניהו - מתברר: גם לבנט אין קואליציה

בעוד בימינה מנסים לחשב כיצד לשווק לציבור הבוחרים את המהלך התמוה של השבירה שמאלה. תוך התעלמות מהבטחות הבחירות הרבות. מיום ליום מתברר כי גם במידה ויצליחו לשווק את המהלך,  לא יהיה עם מי להקים קואליציה | עבאס מסרב לגוש הימין ובמשותפת מתכחשים לבנט

במקביל להתקוטטות עם נתניהו - מתברר: גם לבנט אין קואליציה
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש נערכו 2 מסיבות עיתונאים בזה אחר זה, בראשונה נאם יושב ראש ימינה נפתלי בנט שהבהיר לנתניהו כי באם הוא נכשל, יתפוס הוא את מקומו. בשנייה עלה נתניהו למתקפה נגד בנט, ובכינון ישיר תקף והבהיר כי הוא שמאל.

בעצם, מההאזנה לנאומיהם מתברר ומתחדד, כי לנתניהו כנראה ואזלו הסיכויים להרכיב ממשלה. וכעת בנט הוא זה שמתואם עם יושב ראש תקווה חדשה גדעון סער, כמו גם עם יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד.

כדי להקים את הממשלה האלטרנטיבית שלהם, ממשלת השינוי. ייאלצו המאוחדים והמתואמים להסתמך על קולות הערביים, ובעוד בימינה מנסים לחשב את השיווק לציבור של המהלך התמוה של השבירה שמאלה. תוך התעלמות מהבטחות הבחירות הרבות. מיום ליום מתברר כי גם כשיצליחו לשווק מהלך זה, כשיתפנו, לא יהיה להם עם מי לשבת.

בעוד מנסור עבאס הבהיר כי את החתימה הוא מעוניין לעשות מול בנט ולפיד, והסביר כי אינו מעוניין להיות מופתע לאחר הקמת הממשלה מאנשי הימין החברים בה. הבוקר (חמישי) בראיון לניסים משעל וגיא פלג ב־103fm הבהיר יושב ראש בל"ד, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, אחד מראשי הרשימה המשותפת כי הם לא מתכוונים לתמוך בבנט לא מבפנים ולא מבחוץ.

"ניתן גב רק לממשלה שאנו מאמינים שמשרתת את האינטרסים שלנו ושל הציבור שלנו, ושיש לה קו פוליטי אחר ושונה ממה שאנו רואים. נעשה זאת אם תהיה שם ממשלה שמוכנה ללכת לכיוון פרויקט מדינת כל אזרחיה, ולמען שוויון וביטול חוק הלאום, חוק קמיניץ וכל החוקים הגזעניים במדינה" הבהיר אבו שחאדה.

עוד הבהיר: "העניין אינו אישי, אלא מדיניות גזענית שקיימת במדינה לפני נתניהו וכנראה גם אחריו. בדיוק בגלל שאנו מפלגה פוליטית ויש לנו מצע פוליטי על בסיסו אנו נבחרים, אנו אומרים לציבור שלנו שיש בעיה מבנית בתוך מדינת ישראל שלא קשורה לנתניהו. אנו לא מצביעים לנפתלי בנט ושותפיו, כי אנו תופסים את העולם אחרת ומייצגים אלטרנטיבה דמוקרטית שונה לחברה הערבית והיהודית במדינת ישראל. לא נתמוך לא מבפנים ולא מבחוץ בממשלה בראשות בנט".

יו"ר בל"ד המשיך ואמר: "אין לנו העדפה עקרונית לבחירות. הלוואי שהיו לי שותפים ליצירת משטר דמוקרטי אמיתי במדינת ישראל, זה היה מקדם את המצע הפוליטי שלי".

לסיום התייחס לפשיעה הגואה ברחוב הערבי: "השוטרים הציבו קווים אדומים מאוד ברורים לפושעים בחברה הערבית, ששם מותר להרוג ובחברה היהודית לא. הם מבינים טוב מאוד שבטייבה אפשר להתעצבן על החניה ולהרוג את השכן, בכפר סבא אסור. אם זה תלוי תרבות כמו שחושבים חלק מהגזענים במדינה, היינו רואים את אותה תופעה גם בקרב משפחות בגדה המערבית וגם לפני שנים. כנראה שההסבר התרבותי נובע ממקומות לא טובים".

נפתלי בנט בלד הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד