י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דו"ח משרד הבריאות

נחשף: דירוג בתי החולים המחוסנים בישראל

דו"ח משרד הבריאות: ביה"ח המחוסן בישראל - ברזילי, שלא פחות מ-93% מעובדיו חוסנו. גם איכילוב (91.4%) ובני ציון (91.2%) בצמרת הדירוג. בתחתית הטבלה: שניידר, סורוקה ורמב"ם

נחשף: דירוג בתי החולים המחוסנים בישראל
בית החולים סורוקה בצל הקורונה צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מרכז הרפואי ברזילי הוא בית החולים הכללי המחוסן ביותר בישראל - לא פחות מ-93% מעובדיו חוסנו נגד קורונה. כך קובע דו"ח משרד הבריאות, שבדק את שיעורי התחסנות העובדים בקרב בתי החולים בארץ. כך מתפרסם היום ב'ישראל היום'.

הדו"ח בחן כמה מאנשי הצוות בכל בית חולים קיבלו לפחות את מנת החיסון הראשונה, וכן כמה קיבלו את שתי המנות גם יחד. הנתונים מתייחסים לשיעורי התחסנות בקרב צוותי רפואה וסיעוד, מקצועות פארא-רפואיים וכן עובדי מינהל ומשק. לפי הנתונים, מתחת למרכז הרפואי ברזילי ממוקמים בטבלת ההתחסנות בית החולים איכילוב (91.4% חוסנו במנה הראשונה) ובית החולים בני ציון (91.2%).

עם זאת, בבתי חולים אחרים נרשמו נתונים מעט פחות מרשימים. עם המוסדות שבהם שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר נמנים מרכז שניידר לרפואת ילדים (שם התחסנו 80% מהעובדים), סורוקה (79.9%) ורמב"ם (76.8%).

מנהל המרכז הרפואי ברזילי, פרופ' יניב שרר, בירך על שיעורי ההתחסנות בבית החולים שבראשו הוא עומד: "אצלנו אנשים הם לפני הכל, והאחריות של כולנו כלפי המטופלים שלנו, המבקרים הרבים וצוותי בית החולים - קודמת לכל."

ברזילי שם לו למטרה להיות מקום מוביל רפואית בכל התחומים, ובכלל זה במיגור מגיפת הקורונה: "לאחר שטיפלנו באלפי חולי קורונה והצלנו חיים רבים במחלקה הראשונה שנפתחה בדרום הארץ, אנו שמחים להיות גם ראשונים בחיסון. הישג זה הוא תוצאה של מדיניות לעידוד התחסנות בקרב כל עובדי המרכז ותולדה של החלטה להפוך לבית חולים מחו סן ונעדר קורונה מהר ככל האפשר".

במשרד הבריאות הציבו יעד שא פתני לחסן יותר מ-95% מהצוותים הרפואיים נגד קורונה. במסגרת זו, לפני כחודש וחצי פרסם מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי הנחיה, שלפיה עובד במערכת הבריאות שאינו מחוסן נגד קורונה לא יוכל לעבוד במחלקות שבהן חולים הלוקים בדיכוי חיסוני, ובהן אונקולוגיה, המטו אונקולוגיה, יילודים, פגייה ומחלקה להשתלות מח עצם.

קורונה חיסונים המרכז הרפואי ברזילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד