כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי רבני חב"ד

"הזדעזענו מהמעשה": רבנים נוספים נגד בן-גביר; כיצד הגיב?

לאחר שמספר רבנים בכירים בחב"ד פרסמו מכתב נגד בן-גביר בעקבות עלייתו להר הבית, יו"ר 'עוצמה יהודית' קיבל מכתב גם מרבני ישיבת 'הר המור' בראשות הרב צבי טאו: "אנו מוחים בו שלא יהיה לשוב ולעלות בהר" | בתגובה, בן-גביר פרסם הודעה: "בעניין העלייה להר הבית נוהג כרבותיי"

"הזדעזענו מהמעשה": רבנים נוספים נגד בן-גביר; כיצד הגיב?
איתמר בן גביר צילום: וידאו סיטי

הסערה סביב עלייתו של יו"ר 'עוצמה יהודית' להר-הבית נמשכת, ולאחר שבן-גביר קיבל מכתב מרבני חב"ד, היום (חמישי) הוא מקבל מכתב תקיף בנושא גם מרבני ישיבת 'הר הבית' בראשות הרב צבי טאו.

"הצטערנו והזדעזענו ממעשהו החמור של ח''כ איתמר בן גביר נ"י", פתחו הרבנים במכתב והמשיכו, "אשר בתחילת דרכו הציבורית כחבר כנסת נכנס לשטח ההר, ואנו מוחים בו שלא יהין לשוב ולעלות בהר".

"לא יעלה על הדעת שלשם הופעה ציבורית–פוליטית יהין אדם להשתמש בקדושת המקום הנורא, ולזלזל בכך את מוראו בתודעת בני האומה", הוסיפו.

הרבנים ציטטו גם החלטה הרבנות הראשית לפני עשרות שנים: "נתחזק כולנו במצוות 'מורא מקדש' ובהקפדה על האיסור להיכנס לשטח ההר בימינו, שהוא 'מהאיסורים החמורים הקיים עד ביאת משיח צדקנו' [לשון החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל, שבט תשמ"ו]".

בתגובה, חבר הכנסת בן-גביר השיב: "יש לי הערכה עצומה לגאון הרב טאו שליט"א ומזדהה עם מאבקו למען הזהות היהודית של המדינה. אולם, באשר להר הבית, אני נוהג לפי דעת רבותיי שסבורים שעליה להר הבית בטהרה היא מצווה גדולה".

"רבותיי ובראשם הגאון גדול הדור, הרב דב ליאור שליט"א, הרב יהודה קרוייזר שליט"א והרב ישראל אריאל שליט"א, כמו גם עשרות רבנים העולים להר בטהרה. כידוע מי ששולט בהר הבית שולט בארץ ישראל כולה", הוסיף.

בן-גביר סיכם: "אמנם היום בהר המצב משתפר בזכות אלפי העולים שפוקדים את ההר בקדושה וטהרה, אולם עדין הווקף נמצאים במקום ומבקשים למחוק כל סממן יהודי. אמשיך את המאבק למען ההר, העם והארץ".

כזכור אתמול כמה רבני חב"ד מחו על עלייתו של בן-גביר להר, ובנוסף פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הרב דוד מאיר דרוקמן, רב בכיר בחב"ד ורבה של קרית מוצקין, נשמע משוחח עם בן-גביר, ומוחה על כך שעלה להר-הבית.

"שמועה שמעתי, והצטערתי עד לי מאוד, שעלית להר-הבית", אומר הרב דרוקמן בהקלטה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' וממשיך, "ונכנסת למקומות שגם לדעת המתירים מקומות אסורים. הצטלמת שם".

"אני אומר לך תוכחה מלב אוהב, אם הדברים נכונים, אני ממש מוחה על זה", סיים הרב, שהיה גם בין אלה שחתמו על המכתב.

יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר, הגיב: "השמועה נכונה. מורינו ורבותינו כך אמרו לנו. כמו שהרב יודע, יש לנו רבנים כמו הרב דב ליאור שליט"א, הרב קויזר שליט"א והרב אריאל שליט"א שהם מנחים אותנו.

הר הבית הרב טאו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד