ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האם תקבל תמיכה סופית?

51 במספר • מדינה חדשה נולדה בארה"ב

בתמיכתו של הנשיא ביידן ובתמיכתם של רוב חברי בית הנבחרים האמריקני - וושינגטון תהפוך אולי בקרוב למדינה ה-51 של ארה"ב. אולם החוק עדיין לא עבר סופית והוא זקוק גם לתמיכת הסנאט - שם הוא זקוק לרוב של לפחות 60 מחוקקים

51 במספר • מדינה חדשה נולדה בארה"ב
וושינגטון צילום: pixabay

בית הנבחרים בארה"ב הצביע אתמול (חמישי) על החוק ש"וושינגטון" תהפוך למדינה בפני עצמה. ההצבעה עברה ברוב של 216 תומכים מול 208 מתנגדים. החוק מכיר בוושינגטון הבירה כמדינה מספר 51 של ארה"ב. כעת ההצבעה תעבור לסנאט, שם גם מובילי החוק יצטרכו רוב כדי להעביר את החוק סופית.

ההצבעה עברה הפעם בניגוד להצבעה הקודמת בשנה שעברה, אז בית הנבחרים הצביע בעד הפיכת וושינגטון הבירה למדינה, אולם הסנאט בעל הרוב הרפובליקאי לא אפשר לקיים הצבעה והנושא ירק מהפרק. עכשיו לדמוקרטים יש רוב, והם הצביעו להפוך את וושינגטון למדינה.

סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת, כי הדמוקרטים יעשו הכל לנצל את מאזן הכוחות החדש בסנאט מאז מינוי ג'ו ביידן לנשיא. כיום מכהנים בבית העליון של הקונגרס 50 סנאטורים דמוקרטים ו-50 סנאטורים רפובליקאים וסגנית הנשיא קמלה האריס מהווה שובר שוויון.

כעת הצעת החוק תעבור לסנאט, שם ההצעה זקוקה לתמיכתם של לפחות 60 סנאטורים, ולכן הדמוקרטים יצטרכו תמיכה של לפחות עשרה סנאטורים כדי להעביר אותה, אך זאת תהיה משימה קשה, שכן לא כל הסנאטורים הדמוקרטים הצהירו שיתמכו בהפיכת מחוז קולומביה למדינה. (מחוז קולומביה הוא בתוך וושינגטון).

סוכנות הידיעות 'רויטרס' מציינת, כי אם וושינגטון הבירה תוכר כמדינה. זאת תהיה המדינה הראשונה שמתקבלת לאיחוד האמריקאי מאז 1959, אז הצטרפו אליו אלסקה והוואי. שמה הרשמי של המדינה החדשה יהיה "וושינגטון, קהילת דאגלס" על שמם של הנשיא הראשון של ארה"ב ג'ורג' וושינגטון ופרדריק דאגלס, עבד אמריקאי מפורסם מאד שהוביל את התנועה לביטול העבדות במאה ה-19.

שטחו של מחוז קולומביה הוא כ-176 קמ"ר עם יותר תושבים ממדינת ורמונט וממדינת ויאומינג. פרשנים בארצות הברית טוענים. כי הרפובליקאים מתנגדים לכך, כי הכרה במחוז קולומביה כמדינה תעניק לתושבים נציג בבית הנבחרים, וכן שני סנאטורים, שככל הנראה יהיו דמוקרטים.

מטעם הבית הלבן נמסר כי הנשיא ביידן תומך בהכרה בעיר הבירה כמדינה ה-51.

וושינגטון ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד