י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לחץ מתוך הגוש

רב בכיר במגזר הדתי לאומי: "נתניהו יכול לפרוש - יש אלטרנטיבה"

בעוד ראש הממשלה נתניהו מנסה לקדם את חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה, רב בכיר בציונות הדתית קורא לנתניהו לפרוש ולתת למועמד אחר מהימין לנסות להרכיב ממשלה: "יכול לצאת לנבצרות זמנית או משהו אחר" | גם הרב שמואל אליהו רומז: "הפתרון מוטל עליו"

רב בכיר במגזר הדתי לאומי: "נתניהו יכול לפרוש - יש אלטרנטיבה"
בנימין נתניהו צילום: גילי יערי, פלאש 90

בעקבות התקדמות המו"מ בין גוש השינוי ל'ימינה' בנוגע להרכבת ממשלה, הבוקר (שישי) התראיינו כמה בכירים במגזר הדתי-לאומי, ורמזו שנתניהו צריך לפרוש.

"זה ביזיון למדינה שהיא כאשר היא זקוקה לקולות חברי הכנסת שתומכים בטרור. כאן יש אלטרנטיבה", טען הרב אליקים לבנון, רב המועצה אזורית שומרון בראיון ל'מקור ראשון' והמשיך, "ראש הממשלה יכול לפרוש, לצאת לנבצרות זמנית או משהו אחר, וייתן למישהו אחר לעמוד בראש".

"אז תהיה ממשלה בריאה ויציבה הנשענת על קולות היהודים והכל טוב. בזה אני חולק על סמוטריץ׳ לחלוטין", הוסיף הרב לבנון.

גם רבה של צפת, הרב שמואל אליהו רמז התייחס ואמר למראיין: "אתה גורר אותי למקום פוליטי, אבל אומר לך במישור העקרוני שהפתרון אינו מוטל רק על כתפי סער, בנט ואלקין אלא גם על נתניהו".

"אין מדובר בהקמת ממשלה שימנית ושאינה ימנית", התייחס הרב אליהו לאפשרות שיתמכו ברע"מ והמשיך, "אסור להיות תלויים באצבעות שלהם. הרי הם במוצהר מגדירים עצמם פלסטינים ולא ישראלים".

"כשהם מצהירים שהם אינם חלק מהלאום הישראלי ומעדיפים את האינטרס של ערפאת, איך אוכל לשים את עצמי במצב שבו אני תלוי בגחמותיהם?", תהה רבה של צפת.

העיתונאי דביר עמר, אשר נחשב בין המסקרים הבכירים שבמגזר הדתי, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "דברי הרבנים הם חידוש גדול. ראשית כל, רק לפני כמה ימים, רשימה ארוכה מאוד של בכירי רבני הציונות הדתית פרסמה מכתב חיזוק לנתניהו, ובכלל, רבנים בכירים מהציונות הדתית שקוראים לנתניהו לצאת לנבצרות היא תקדימית".

דביר מוסיף ואומר: "בפרט שמדובר ברב שמואל אליהו וברב אליקים לבנון המזוהים עם הזרם התורני. כך למשל הרב שמואל אליהו הוא אחד מ-8 הרבנים שיושבים באופן קבוע עם בצלאל סמוטריץ' שעמד כזכור בבחירות לצידו של נתניהו".

"וכן הרב לבנון שביישובו אלון מורה זכתה הציונות הדתית ל-578 קולות (לעומת 48 של ימינה) הדבר נתפס כהפתעה. לא בכדי ציין הרב לבנון בראיון: 'בזה אני חלוק על סמוטריץ' לחלוטין'". סיכם.

אליקים לבנון שמואל אליהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד