כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מנסים להרכיב ממשלה

קרב על חלוקת התיקים במחנה השינוי

נמשכים המאמצים בגוש ה'רק לא ביבי' להקמת ממשלה, מתוך רצון לסגור עוד השבוע את כל הקצוות בכדי להגיע מוכנים לבית הנשיא בתום המנדט של נתניהו | בינתיים, קרב רב על התיקים הבכירים והמשפיעים

קרב על חלוקת התיקים במחנה השינוי
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחנה השינוי שפועל להקים ממשלת 'אחדות ישראלית' נתקל בקשיים בהקמת ממשלה בעיקר בשלב חלוקת התיקים, מה שמצביע על הפערים הגדולים שבין מחנה השמאל למחנה הימין ומעלה המון סימני שאלה לגבי האפשרות שיושגו ההסכמות שיאפשרו הקמת ממשלת אחדות שבעיקר תדחה את הבחירות בכמה חודשים.

ב'חדשות 12' דווח כי בסיכומים הראשונים סוכם כי נפתלי בנט יכהן כראש הממשלה, לפיד כראש הממשלה ברוטציה ושר החוץ, גנץ ימשיך כשר הביטחון, גדעון סער ימונה לשר המשפטים, אך הוא גם מועמד לתפקיד שר הביטחון, ואביגדור ליברמן יקבל את תיק האוצר.

בשאר המפלגות שישתלבו בממשלה, 'העבודה' ו'מרצ' דורשות אף הן תיק בכיר אחד לפחות. כשהם עם כוח פוליטי זהה. לשל סער ובנט, אלא שעמדת המיקוח שלהם פחותה, משם שאלה עלולים לערוק לימין בתרחיש כזה או אחר.

ב'חדשות 13' דווח כי מרב מיכאלי דורשת את תיק האוצר או המשפטים לעצמה ובנוסף גם את תיק החינוך או את תיק הפנים לח"כ נוסף במפלגתה. לגבי תיק הפנים, הדרישה נתקלת בהתנגדות מצידה של איילת שקד, שטוענת כי תיק הפנים הוא תיק אידאולוגי שצריך להישאר בגוש הימין, בנוסף לכוח שהוא שווה - כוח פוליטי ברחבי הארץ ולכן לא נכון להעבירו למחנה השינוי.

עוד דווח על מחלוקת לגבי תיק החינוך. בימין רוצים את ח"כ יפעת שאשא ביטון במשרד החינוך ואילו במחנה השמאל רוצים את ניצן הורביץ כשר החינוך, כך גם על תיק הקליטה חלוקים 'ישראל ביתנו' ו'כחול לבן', אלה החזיקו בו בעבר ואלה מחזיקים בו כיום.

עכ"פ נפתלי בנט מעוניין לסגור את כל הקצוות עוד השבוע בכדי להגיע לנשיא המדינה, בתום ימי המנדט של נתניהו ולומר לו כי עלה בידו להרכיב ממשלה. אם לא יצליח הוא מאיים כי יתמוך בחירה ישירה כמוצא אחרון מהפלונטר הפוליטי.

מינוי שרים ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד