כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"יש יתרונות"

למרות הצהרותיו: עבאס לא פוסל ממשלה עם סמוטריץ'

בעוד יו"ר 'הציונות הדתית' יצא בקמפיין נגד ממשלה שנשענת על מפלגתו, יו"ר המפלגה האיסלאמית אמר כי הוא לא פוסל לתמוך בממשלה שסמוטריץ' בתוכה: "לכל צד יש את היתרונות והחסרונות" | בנוסף טען: "רע"ם וגם ימינה יכריעו את הקמת הממשלה"

למרות הצהרותיו: עבאס לא פוסל ממשלה עם סמוטריץ'
מנסור עבאס/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת סיום המנדט של נתניהו, אתמול (מוצ"ש) יו"ר מפלגת 'רע"מ' מנסור עבאס התראיין והתייחס לפלונטר הפוליטי, ואף בניגוד להצהרותיו לא פסל תמיכה בממשלה שבה 'הציונות הדתית' נמצאת בתוכה.

"באתי לפוליטיקה בגישה אחרת שלא מחרימה איש", טען והמשיך, "אנחנו לא נכנס לפרטי המגעים אבל מבחינתנו הכרזנו שמי שתהיה לו אופציה להקים ממשלה - אנחנו נמצאים שם במקביל להסכמה על מספר דרישות שאנחנו מעלים מול כל מועמד לראשות הממשלה".

"לכל צד יש את היתרונות והחסרונות. רע"ם בחרה לעצמה שיטה שהיא פותחת אופציות. אנחנו רוצים לבנות את המודל של שלנו גם עם הימין, ולא רק את עם השמאל", הוסיף בראיון ל'חדשות 12'.

בנוסף התייחס לקשר הפוליטי בינו לבין בנט: "כנראה רע"ם וגם ימינה יכריעו את הקמת הממשלה בדקה ה-90. כדי שתקום ממשלה בישראל אז ימינה ורע"ם צריכות להיות באותו צד. זה לא העניין שהחלטנו, זו פשוט המציאות".

"עומק המחויבות בין הצדדים ייקבע איפה אנחנו נהיה. לא בטוח שאקבל החלטה ביום שני - קבענו שאנחנו נהיה הסיומת להקמת ממשלה - מי שיש לו 58-59 מנדטים, אז רע"ם יכולה לעזור", טען.

עוד המשיך: "אין לי נטייה לאף גוש מסוים, אבל אני יודע שיש מאמצים לפתור כל מיני בעיות, אני לא יודע אם זה יצליח".

"אני יודע שנעשים מאמצים בכל הכיוונים כדי לקדם הקמת ממשלה. כנראה גם האירוע שהיה במירון אולי השפיע על המהלכים אבל שוב - יש מחלוקות, אבל מגעים מתקיימים ומנסים למצוא פתרונות. אני מנהל משא ומתן עם שני הצדדים. כל ממשלה שתקום תקום דרך רע"ם", סיכם.

בצלאל סמוטריץ מנסור עבאס מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד