י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מחווה הומניטרית בסיסית"

הורים של נפגעי פוסט טראומה ממירון, לא יכולים להגיע לישראל

ברקע ההחלטה לאפשר את כניסתם של בני משפחות ההרוגים תושבי חו"ל, מתברר כי גם בין הניצולים וחברי ההרוגים יש שזקוקים בדחיפות להתאחד עם קרוביהם המתגוררים שלא בארץ | בני ישיבה צעירים שנחשפו למראות הקשים, תלמידים שחבריהם הקרובים נקטפו בטרם עת, זקוקים יותר מכל לקרבה ולמעטפת המשפחתית שתתמוך בהם דווקא בשעה קשה זו – אך מסורבים בידי הממשלה

הורים של נפגעי פוסט טראומה ממירון, לא יכולים להגיע לישראל
הזירה המדממת במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

תלמידי ישיבה רבים בירושלים נמצאים במהלך כל הימים האחרונים בטראומה מוחלטת מאובדן חבריהם לספסל הלימודים בישיבה וחברים קרובים נוספים, חלקם אף הגיעו לאבו כביר כדי לזהות את הגופות, וחלקם חברי חדר מהישיבה של ההרוגים.

רבים מהם, מאותם תלמידים, ביקשו מהוריהם בארה"ב לבוא לארץ לשהות לצידם כמה ימים, בכדי לנסות ולהירגע מהחוויה הקשה ולזכות לתמיכה משפחתית מחבקת. אך עקב מגבלות הקורונה, ההורים לא יכולים להגיע. יצויין כי רבים מהתלמידים בגילאים צעירים, וסובלים מפוסט טראומה מאובחנת וזקוקים לעזרה.

בינתיים, הממשלה בישראל מסרבת לאפשר את כניסתם של הורי התלמידים הללו לארץ, אותם תלמידים שצפו בחבריהם מתים במירון.

הקהילות החרדיות בארה"ב זועמות על כך ומפנות שאלות קשות. "כיצד יכולה המדינה היהודית, הידועה בכל רחבי העולם כאחת שיש לה אמפתיה לכל מדינה עם אסון טבע, להיות כה אכזרית וחסרת לב כלפי משפחות יהודיות הסובלות כל כך, אותה ישראל שאפשרה למאות אלפי אנשים להגיע למירון - ללא מושג מי מחוסן או מי יש לו נוגדנים, מסרבת כעת לאפשר להורים להיות עם ילדיהם הסובלים מטראומה קשה. מדוע אסור להרשות להורים של אלה שאיבדו חברים להיכנס בנוסף לקרובי משפחה מדרגה ראשונה שהורשו להגיע להלוויות"?

ארגון "חיים וחסד" פנה לאתר Yeshiva world news, ודווח כי בני המשפחה יצרו קשר משעות הבוקר המוקדמות של יום שישי עם קרובי משפחה וילדים בישראל שהושפעו קשות מהטרגדיה של מירון. "ילדים, סטודנטים ובני משפחה רבים זקוקים לתמיכה משפחתית דחופה. זו תהיה מחווה הומניטרית בסיסית לאפשר לאותם בני משפחה להיכנס לישראל".

מספר עסקנים המעורים בנושא סיפרו ל"בחדרי חרדים", כי "אם לא ייפתר המצב באופן מיידי, הם יערבו חברי קונגרס, סנאטורים ופקידי מחלקת המדינה בארה"ב, לדרוש מרשויות בישראל מתן אישורים מטעמים הומניטריים"

'בחדרי חרדים' פנה לגורמים המעורים בנושא במשרדי הממשלה השונים, והתגובה מצד המשרדים כי "הנושא מוכר ומתבצעות בדיקות כדי לסייע לאותן משפחות"

אסון מירון תשפ"א חו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד