י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גינוי לגינוי

צרות מבית: בכירים ברע"מ נגד מנסור עבאס

לאחר שגינה את הפיגוע בצומת תפוח, יו"ר המפלגה האיסלאמית חטף ממפלגתו על כך, בכירים במועצה הדתית של המפלגה תוקפים: "איננו קוראים כלל לחיים משותפים עם המתנחלים" | עבאס בכל זאת המשיך לגנות: "לא מחפש אישור מאדם כלשהו"

צרות מבית: בכירים ברע"מ נגד מנסור עבאס
עבאס במטה המפלגה בליל הבחירות צילום: פלאש 90

בעוד הוא צפוי להכריע בימים הקרובים לאן פניה של המערכת הפוליטית הישראלית, אתמול (שני) יו"ר 'רע"מ' קיבל ביקורת קשה מאנשי מפלגתו, ואף מחבר כנסת מתוך הרשימה.

המהומה החלה לאחר שעבאס גינה את הפיגוע בצומת תפוח שאירע שלשום ובו שלושה נערים נורו על ידי מחבל, ואמר כי הוא הוא קורא לחיות ביחד ולא לפגוע בחפים מפשע.

"כמי שניסח את חזון רע"מ, חזון של שלום וביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין העמים", צוטט עבאס ב'חדשות 12' והמשיך, "אני מתנגד חד משמעית לכל פגיעה בחפים מפשע".

בתגובה לגינוי, מועצת במועצת אל-שורא, המועצה הדתית של המפלגה, תקפו את עבאס וטענו זה כלל לא מייצג אותם: ‏"מה שמנסור אמר מביך ולא מייצג את התנועה האיסלאמית. איננו קוראים כלל וכלל לחיים משותפים עם מתנחלים".

גם חבר הכנסת בתוך הרשימה, וואליד טהאא, תקף את התגובה של עבאס: "כל ניסיונות הספקנים, הרמאים והשונאים לא יצליחו לערער את עמדות התנועה האסלאמית והרשימה הערבית המאוחדת בתמיכה בזכות הפלסטינית למדינה עצמאית בת קיימא עם בירושלים המזרחית כבירתה, עם מסגד אל-אקצה".

הוא המשיך: "כמו כן, כל הניסיונות העלובים הללו לא יצליחו להטיל בנו דופי בעמדתינו לצד עמנו הפלסטיני כנגד כל שיטות הבריונות וההתעללות הנהוגות על ידי הכיבוש ועדרי המתנחלים בזכויות של בני עמנו, בניסיונות להגביל את פרנסתם ולהחרים את אדמותיהם".

"אנו פועלים בשדה הפוליטי כדי לחלץ את הזכויות שנגנזו מחברתנו בענייני פשע ואלימות, קרקעות ודיור, נושאי הנגב והכפרים נטולי ההכרה, התשתית והתקציב של הרשויות המקומיות, חינוך ובריאות, ללא וויתורים".

"לא נוותר על סוגיה אחת למען סוגיה שניה ולא נכנע לאלה המבקשים להרחיק אותנו ממעגל ההשפעה ממניעים גזעניים", סיכם.

סמוטריץ' בתגובה לח"כ וליד טאהא מרע"מ ניצל את ההזדמנות לתקוף את 'ימינה': "‏איילת, אלו השותפים החדשים שלך? מפלגה תומכת טרור שלא מסוגלת לגנות פיגוע רצחני?".

למרות ההתקפות, יו"ר המפלגה האיסלאמית נשאר בשלו, וטען: "יש מי שמנסה לעורר מהומה על הצהרתי האחרונה לאחת מכלי התקשורת. לכן, אני מצרף את ההצהרה שלי במדויק".

"ואם עמדתי ומה שאני מאמין בו אינם ברורים דיו, אחזור ואדגיש", אמר והמשיך, "ראשית: אני אדם מאמין בסובלנות, בשלום ובדרכי שלום כאמצעים להשגת פתרונות מדיניים ולהתמודד עם משברים וסוגיות טעונות , ואינני מאמין בשום דרך אחרת".

"כבר דחיתי את כל מעשה של אלימות ופגיעה בחפים משפע ואני עדיין דוחה אותם ובכל דרך, לא רק עכשיו, אלא גם לפני שהכרתי את הכנסת".

עבאס המשיך: "סובלנות ושלום בין אנשים ועמים הם דרכי, ומאז ותמיד אני פועל לפייס בין אנשים בכל דרך חוקית ללא מריבות וללא מלחמות גם בתוך החברה הערבית. זו הייתה הדרך שלי ולכן קיבלתי על עצמי את האחריות לפתרון בעיית האלימות בחברה הערבית, ועד היום אני מאמין בצורך להוקיע כל מעשה אלימות בקרב בני אדם".

"שנית: כבר שנים ואני מוכר כאדם עם עקרונות וערכים אלו, ואינני מחפש לגיטימציה מאיש, ולא מחפש אישור או הסכמה מכל אדם שהוא, ערבי או יהודי", הוסיף.

"שלישית: לעולם לא אהיה פופוליסט, לא אפשרתי ולא אאפשר למישהו להשתמש בשמי לצורך הפופוליזם שלו", אמר והוסיף, "ולא אהיה חלק מהשיח הפופוליסטי הגזעני הקורא לפילוג והדרה ושנאה, ואמשיך להחזיק בדעות שלי ולהיאבק על האני מאמין שלי, לא אשנה את דרכי ולא את תפישת עולמי".

"מה שאני כותב כאן זה מה שהאמנתי בו מאז ותמיד, ואני מבקש מכולם לשנן, לשמור ולגזור את דבריי, כי זו תהיה התשובה הקבועה שלי, ולא משנה איך ישתנו הימים והנסיבות", סיכם.

יצוין כי הלילה עד לשעה 1:30, הופיעו בלוח הנוכחות של הכנסת, רק שלושה חברי כנסת שנמצאו באותה שעת לילה מאוחרת במשכן הכנסת; נפתלי בנט - יו"ר 'ימינה', יריב לוין - יו"ר הכנסת ומנסור עבאס - יו"ר רע"מ. האם השלושה נפגשו יחדיו ממשלה, נדע אולי בשעות הקרובות.

מנסור עבאס בצלאל סמוטריץ איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד