י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בליכוד מפנים אצבע מאשימה

המנדט של נתניהו פקע בחצות; מבחן לחרדים

בשעה זו 00:00, בחלוף המועד, סיים ראש הממשלה נתניהו את ימי המנדט שניתנו לו להקים ממשלה, וההחלטה חוזרת לידי הנשיא. המבחן הגדול כעת הוא כיצד ינהג הנשיא ואיך ינהגו המפלגות החרדיות משהבינו שתמו קסמיו של נתניהו | בליכוד מאשימים את בנט

המנדט של נתניהו פקע בחצות; מבחן לחרדים
נתניהו וריבלין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום המועד, משלא עלה בידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה חדשה בראשותו, המנדט שהוטל עליו על ידי הנשיא ראובן ריבלין פקע בחצות ליל (שלישי-רביעי) והוא חוזר לידיו של הנשיא, שיכול להעביר אותו למועמד אחר או לכנסת, כדי שכל ח"כ יוכל לגייס 61 תומכים להקמת ממשלה.

רבים ממהרים להספיד את נתניהו שלא צלח בפעם השלישית להרכיב ממשלה, וכי ממשלת בנט ולפיד בדרך, אך עדיין מוקדם לנבא, וטרם ברור האם במחנה ׳השינוי׳ יצליחו להתגבר על המוקשים ויצליחו להרכיב ממשלה.

בימים הקרובים או שמא כבר בשעות הקרובות יודיע נשיא המדינה על מי הוא מטיל את המנדט, כשהאופציות הן, מועמד אחר מהליכוד, נפתלי בנט שזקוק לתמיכת החרדים והליכוד, או שמא יאיר לפיד, שמחזיק בידיו תמיכה של סיעות השמאל והמרכז.

הימים הקרובים הם גם מבחן משמעותי של הסיעות החרדיות, ברגע שסיכויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה נמוכים, האם הם יישארו נאמנים לצידו גם במחיר אופוזיציה, או שמא יקיימו מו"מ עם המועמד האחר שיקבל את המנדט להרכיב את הממשלה.

תקוותו של בנימין נתניהו היא כי המועמד הבא גם לא יצליח להרכיב ממשלה, כאשר ישראל תצעד לבחירות נוספות, חמישיות במספר בתוך שנתיים ואז הוא ינסה לחזק את כוחו הפוליטי או לכל הפחות לסחוב עוד כמה חודשים בתפקיד עד שתקום ממשלה קבועה.

מהליכוד נמסר הלילה: "עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים, ראש הממשלה נתניהו החזיר כעת את המנדט לנשיא".

מדוברות בית הנשיא נמסר הלילה: "התקופה בת 28 הימים הקבועה בחוק יסוד: הממשלה, אשר עמדה לרשות ראש הממשלה ח״כ בנימין נתניהו להרכבת ממשלה - תמה בחצות".

עוד נמסר, "זמן קצר לפני חצות, הודיע נתניהו לבית הנשיא כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה ועל כן הוא מחזיר את המנדט אל הנשיא".

"מחר, יום רביעי, כ"ג באייר, 5 במאי, במהלך הבוקר, יעמוד בית הנשיא בקשר עם הסיעות באשר להמשך תהליך הרכבת הממשלה".

המנדט להרכבת ממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד