י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני אוהב כל יהודי, תגיד לו שיבוא"

בעילום שם: הפוליטיקאי שלח מתנה לילד שניצל ויושב שבעה • צפו

"אתמול הפתיע אותי פוליטיקאי, לא דתי, החפץ בעילום שמו, כשביקש שארכוש מתנה קדושה לילד שמואל חיות, ששרד את האסון יחד עם אביו, אך יושב שבעה על ידידיה. כשהגעתי עם המתנה לבית המשפחה, סיפרתי על מאחורי הקלעים. באתי לחזק ויצאתי מחוזק" • צפו במפגש

בעילום שם: הפוליטיקאי שלח מתנה לילד שניצל ויושב שבעה • צפו
בבית משפחת חיות צילום: דוד קשת

רבים מתושבי בני ברק הגיעו במוצ"ש האחרון ללוות בדרכו האחרונה, את הבחור שלא טעם טעם חטא, ידידיה משה חיות ז"ל, בן ה-13.5, תושב שכונת קרית הרצוג בבני ברק, שנספה באסון ליל ל"ג בעומר במירון.

האב אביגדור בן ה-36 ובנו שמואל מאיר בן ה-10 ששרדו את התופת קיבלו בימים האחרונים מאות מנחמים מכל גווני הקשת הפוליטית ומכל חלקי עם ישראל, ועשו קידוש השם גדול. כזכור ביום שני האחרון הגיע השוטר הדרוזי רמי עלואן, שהציל ממוות את האבא אביגדור ואת הבן שמואל, כאשר משה את הילד ואת אביו, וכך הצילם ממוות בטוח.

השוטר הדרוזי הציל את האב והבן החרדים במירון: "תעזוב אותי, תוציא את הילד"

ביום שני התקיים מפגש מרגש בין רס"ל רמי עלואן, לאביגדור חיות ובנו שמואל - שלא הותיר אף עין יבשה, עלואן הגיע לבית המשפחה בקרית הרצוג בבני ברק. חיות האב והבן חיבקו את השוטר, "אני חייב לך את החיים שלי, אין לי מילים להודות לך", אמר הילד שמואל חיות בן ה-10 לשוטר שהציל את חייו. עלואן, שוטר מהעדה הדרוזית שהיה חלק ממבצע האבטחה במירון, והיה בדיוק בנקודה בה אירע האסון הגדול, הציל ממוות בטוח את שמואל חיות ואביו, אביגדור, שבנו/אחיו ידידיה נהרג באסון.

מאות יושבים שבעה: רשימת בתי האבלים של הרוגי אסון מירון ז"ל

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

פוליטיקאי לא דתי, מאחת המפלגות, שביקש לא לפרסם את שמו, שנחשף לתיעוד המרגש מאותה פגישה, ביקש מכותב השורות שירכוש לילד מתנה משהו קדוש, כי "הילד ממש נראה ילד קדוש", ואכן לאחר הרכישה, אותו פוליטיקאי העביר את סכום הקנייה באפליקציית ביט, והילד קיבל סט מהודר של 'חמישה חומשי תורה'.

כותב השורות, עלה אתמול (שלישי) לבית משפחת חיות, הגיש את המתנה והסביר מה עומד מאחוריה: "כל המדינה ראתה אתכם, עשיתם קידוש השם גדול, אתם חיזקתם הרבה מאד אנשים, חיזקתם חרדים, דתיים, וחילונים, אתה ילד גיבור, אני מקווה שתזמין אותי לבר מצווה ואז אתן לך אני מתנה אבל מתוך שמחה, ולא מתוך עצב, אני לא יודע אם אתה מודע לכמות האנשים שראו אותך, וכמות האנשים אותם חיזקת".

אביגדור, אביו של שמואל אמר כי הוא מבקש להעביר מסר לאותו פוליטיקאי ששלח את המתנה כי לא ידע איך הוא יתקבל במקום, וחשש להגיע, "תגיד לו שאני אוהב ומקבל כל יהודי, ככה לימד אותי ידידיה ז"ל, אנחנו התגוררנו בוונצואלה עד לפני כשנתיים, שם ידידיה היה מזמין אורחים אלינו הביתה לסעודת שבת, לפעמים שאלתי אותו למה הוא מזמין אותם, הם לא ממש נראים מתאימים לנוף המשפחה, הוא ענה לי "אבא, אבל הם יהודים", הוא היה המורה שלי, למדתי ממנו רבות", סיפר האב לכתב 'בחדרי חרדים'.

צילום: דוד קשת.

עוד אמר האב השכול, כי כולם חייבים ללמוד לכבד אחד את השני, "אני לא מחפש אשמים, אני רוצה שיפיקו לקחים שלא יקרה שוב אסון כזה נורא, זאת היתה גזירה משמיים, כך רצה השם, אז כך יהיה, אבא של משה לוי ז"ל אותו לקחתי למירון אמר לי שאם הוא היה נשאל איך הוא מעדיף שהבן שלו ימות, במירון או סתם בבית, הוא היה רוצה שזה במירון בקדושה, אז כך קבע השם".

לסיום הפתיע האב ואמר, כי הוא מתכנן לנסוע שוב גם בשנה הבאה למירון, וכי יש שלושה דברים: "לקחים, אחדות, אהבת ישראל, רק שלושת הדברים האלה חשובים, כל השאר לא רלוונטי, אנחנו לא מחפשים אשמים, זה לא יחזיר לנו את 45 הקדושים שנהרגו". כך האב מתוך גדלות נפש.

ידידיה חיות אביגדור חיות שמואל מאיר חיות אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד