כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"כל אחד יודע מרת נפשו"

אסון מירון: הבקשה של הרבי מהחסידים בעצרת החיזוק בתולדות אהרן

כלל חסידי תולדות אהרן בארץ התאספו אמש בבית המדרש בירושלים לטובת עצרת הספד והתעוררות לנוכח האסון הנורא שאירע בהר מירון בעיצומו של מעמד ההדלקה במירון. מה ביקש הרבי מהחסידים לאחר שיחתו עם גדולי האדמו"רים והרבנים? | צפו בתיעוד ענק וסיקור נרחב 

אסון מירון: הבקשה של הרבי מהחסידים בעצרת החיזוק בתולדות אהרן
הרבי מתולדות אהרן אמש בעצרת צילום: שלום קרויס

בעקבות האסון הנורא במירון נערך אמש (שלישי) כינוס כללי ועצרת הספד והתעוררות לכלל חסידי תולדות אהרן ברחבי הארץ. הכינוס נערך בבית המדרש הגדול בשכונת מאה שערים בירושלים.   

בעצרת אליה הגיע הרבי מצפת, השתתפו אלפי חסידים ו'בחדרי חרדים' מביא סיקור ותיעוד מתוככי בית המדרש של החסידות.  

את העצרת פתח הגאון רבי יעקב מנדל יורוביץ חבר בד"ץ העדה החרדית שבקול בכי עורר את הקהל על האבדה הגדולה בפטירת האברך הרב דוד קרויס ז"ל שנהרג באסון מירון. כמו כן הספיד הגאון רבי בירך יהודא היימליך  מו"ץ בעדה החרדית ומרבני קהילת תולדות אהרן. 

האדמו"ר מתולדות אהרן השוהה בימים אלו כמו בכל שנה אחרי ל"ג בעומר בעיר צפת למנוחה, הגיע במיוחד להשתתף בכנס ונשא מדברותיו במשך שעה ארוכה, כשבחלק הראשון הרחיב בדברי חיזוק ואמונה פשוטה ויוקדת והסביר כי ברור שאין אנו יודעים חשבונות שמים, וברור שנשמות טהורות אלו נלקחו ונקראו למעלה כדי לתקן עבור הכלל, ולכפר על כל בית ישראל, ובוודאי נתמתקו על ידם הרבה גזירות נוראות.

הרבי הוסיף שגם הקהילה שלנו איבדה בן שעשועים, האברך הרב הגאון שעדיו הייתה לגדולות, שעסק בתורה מתוך יגיעה עצומה והתמדה גדולה והיה בקי בכל מכמני התורה ר' דוד קרויס ז"ל, "כזה טייערער אין ליכטיגער יונגרמן", אמר הרבי.

"ברור שצריכים להתעורר ולהתחזק, וקרא לתיקון המעשים בכלל ובפרט". הרבי סיפר שבמשך השבוע האחרון הרבה מגדולי ישראל וגדולי האדמו"רים התקשרו אליו, ומנו דברים שצריכים להתעורר ולהתחזק, "אין אני יודע על מה באמת צריכים להתעורר אבל כל לב יודע מרת נפשו, וח"ו לקטרג על כלל ישראל רק באופן כללי אני מבקש להתחזק בכמה דברים הצריכים חיזוק תמיד". 

כאן מנה האדמו"ר ארבעה דברים שבהם ביקש להתחזק.

א. מורא מקדש - להיזהר שלא שלא לדבר בשעת התפלה וקריאת התורה. 

ב. עניני קדושה וצניעות, הן להתנזר מפגעי הטכנולוגיה ומכשירים המשחיתים, והן בצניעות הנשים, במיוחד באירועים המוניים להיזהר שלא יהיה תערובות גם בסביבות מקום ההתאספות.

ג. להרבות באהבת חברים, ולהשכין שלום, והתחזקות בשמירת הלשון.

ד. לטובת נשמות הקדושים שנהרגו רח"ל, לכוון באמירת אמן יהא שמיה רבה, וקדושה בציבור.  

לאחר העצרת הגיע הרבי לשוק מאה שערים בכדי לנחם אבלים בבית משפחת קרויס שם ישב שם במשך שעה ארוכה, שבתוך דבריו אמר ליתומים הקטנים, "מעכשיו, אני מחכה שכל פעם שתיבחנו על מסכת, או פרק במסגרת הלימודים בתלמוד תורה שיביאו אליו את הפתק והתעודה, ושיכנסו אליו אליו בכל פעם". 

 

אסון מירון תשפ"א תולדות אהרן דוד קרויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד