כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אסון מירון תשפ"א

הרב מאיר אליהו בדברים נוקבים: "למה הם לא מתו בתאונת דרכים" | צפו

בשיעור שהוקדש לעילוי נשמתם של קדושי מירון בבית הכנסת מוסאיוף בירושלים, עורר הרב מאיר אליהו את עם ישראל לתשובה בדברים נוקבים | "איך הם מתו? אם היה גזירה ש-45 ימותו, למה הם לא מתו בתאונת דרכים"

הרב מאיר אליהו בדברים נוקבים: "למה הם לא מתו בתאונת דרכים" | צפו
הרב מאיר אליהו צילום: צילום מסך

בדבריו אתמול (שלישי) בשיעור בבית הכנסת מוסאיוף בירושלים. שיעור שהוקדש לעילוי נשמות קדושי מירון עורר הרב מאיר אליהו את עם ישראל לתשובה בדברים נוקבים.

בשיעורו דיבר הרב על נושא 'מידה כנגד מידה', "מה מידה כנגד מידה" תהה הרב על האסון במירון, והסביר: "איך הם מתו? אם היה גזירה ש-45 ימותו, למה הם לא מתו בתאונת דרכים. אם היו 45 צריכים למות למה הם לא מתו בהרעלת קיבה? למה הם מתו בצורה כזו, הרי זה בוודאי איגרת".

הרב המשיך: "ולמה מתו דווקא 45? אל תחשבו שהגימטריאות והרמזים זה עורבא פרח, זה לא עורבא פרח, זה הדרך שלנו להתמודד, ולדעת מה קורה כאן, מה רוצה האלוקים מאיתנו. למה מתו בצורה כזאת טראגית שרמסו אחד את השני באופן מבהיל עד שלא נשאר בהם חיים. למה? למה מתו בצורה כזאת. כי אנחנו רומסים אחד את השני".

"זה פשוט וברור, זה חלק זה גלאט, אין כאן שום מקום לפלפל למה בא הדבר הזה. זה כתוב בכתובת על הקיר, עיוור מי שלא רואה את זה. פתח את העיניים. למה באה הצרה הזאת, כי אנחנו שונאים אחד את השני, זה למה. אנחנו לא באמת רוצים שלשני יהיה כיף, לא רוצים שהשני יצליח בחיים שלו".

"כי ההוא סוגר מרפסת אתה מתקשר לעירייה. כמה שאלות כאלו באו אצלי. כואב לך שההוא מתחתן ואתה עדיין רווק, כואב לך שנולד לו בן ואתה יש לך שלוש בנות. כואב לנו, לא אוהבים אחד את השני, אז פלא שבאים עלינו צרות כאלו? מה נעשה, אם לא הקדוש ברוך הוא ירחם עלינו".

תראו איזו צרה איומה, אתה רואה את הפרצופים, הדמועות. אני אומר לכם אני לא מפסיק לבכות. זה כואב הלב. התחילה הפוליטיקה וההוא שונא את ההוא, והרב ההוא. והמפלגה הזאת על המפלגה הזאת... מחקו את כל התורה מחקו. בשביל מה? על מחקת את כל התורה. על הגאווה? בשביל כיסא? בשביל כסף?. אומרת הגמרא בשבועות דף ל"ט 'ישראל כולם ערבים זה לזה' אחד עושה חור בתא שלו כולנו טובעים", זעק הרב בכאב.

מוסאיוף אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד