י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשיך לפעול

ג'רארד קושנר הקים "מכון הסכמי אברהם לשלום"

דורש טוב לעמו: חתנו היהודי של הנשיא לשעבר, ג'רארד קושנר, מקים "מכון הסכמי אברהם לשלום", במטרה להעמיק את הקשר בין מדינות ערב לישראל | בנוסף, עתיד להוציא ספר שיעסוק בהרחבה בנושא

ג'רארד קושנר הקים "מכון הסכמי אברהם לשלום"
בן שבת, קושנר ומלך מרוקו צילום: משרד החוץ של מרוקו

ג'רארד קושנר הקים את "מכון הסכמי אברהם לשלום" במטרה להעמיק את ההסכמים שישראל הגיעה אליהם בשנה שעברה עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו.

מי שעמד מאחורי הסכמי השלום בין ישראל למדינות ערב, חתנו של הנשיא לשעבר טראמפ, ממשיך מאיפה שהתחיל. ג'ארד קושנר מקים קבוצה לקידום היחסים בין ארבע מדינות ערביות לישראל, לאחר שעזר לתווך כיועץ בכיר לחותנו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כך הודיעה הקבוצה החדשה ביום רביעי.

קושנר, הנשוי לבתו של טראמפ איוונקה טראמפ, כותב במקביל ספר על ניסיונו לסייע בתיווך ההסכמים, לקבוצה החדשה שתקום יצטרף שליחו האמריקני לשעבר אבי ברקוביץ' בוגר ישיבת קול תורה, ושגרירים בארצות הברית מבחריין, איחוד האמירויות הערביות וישראל. כך דווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

איש העסקים הישראלי-אמריקאי חיים סבן, הינו חלק מהקבוצה, הקבוצה תיארה עצמה כבלתי מפלגתית. המייסדים "מתכוונים להוסיף דמוקרטים נוספים לקבוצה וכן יועצים בינלאומיים מהאזור", נכתב.

ההסכמים של מדינות ערב עם ישראל העלו את זעמם של הפלסטינים, שלדבריהם מפרים את ההתחייבויות של הערבים שלא לעשות שלום עד שישראל תיסוג לקווי 67, הנשיא ג'ו ביידן הדמוקרטי, שניצח את טראמפ הרפובליקני בבחירות בנובמבר האחרון, אמר כי הוא שואף לחזק ולהרחיב את ההסכמים, עמדה שחזר עליה שוב ביום שלישי בשיחת טלפון עם נסיך הכתר של איחוד האמירויות.

הודא נונו אשת עסקים, פוליטיקאית ודיפלומטית יהודיה מבחריין, שכיהנה כשגרירת בחריין בארצות הברית וכשגרירת בחריין בקנדה, בירכה את המיזם ואמרה "מזל טוב לכך המעורבים בנושא של הקמת מכון הסכמי אברהם לשלום, שגרירים, נשיאים, יורשי עצר, פוליטיקאים, ואנשי עסקים, הובילו את המאמץ במפרץ להביא את הסכמי אברהם, אני בטוחה שנפתח כאן עוד שגרירויות".

הסכם אברהם ג'ארד קושנר הסכם שלום אבי ברקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד