י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גל נוסף

שימו לב: הודעה זדונית מתחזה לדואר ישראל במטרה לגנוב את פרטי האשראי שלכם

הודעה אשר מתחזה לדואר ישראל במטרה אחת פשוטה, לגנוב את פרטי כרטיס האשראי שלכם ולגרום לכם נזק, מופצת בימים האחרונים | המזימה הזו אינה חדשה, אולם מדובר בגל נוסף בעל פוטנציאל נזק משמעותי

שימו לב: הודעה זדונית מתחזה לדואר ישראל במטרה לגנוב את פרטי האשראי שלכם

הודעה זדונית מתחזה לדואר ישראל במטרה לגנוב את פרטי האשראי שלכם. נמענים רבים מקבלים לאחרונה הודעות למייל וגם ב-SMS על כך שחבילה שהזמינו ממתינה לאיסוף.

מדובר בהודעה אשר מתחזה לדואר ישראל במטרה אחת פשוטה: לגנוב את פרטי כרטיס האשראי שלכם ולגרום לכם נזק. המזימה הזו אינה חדשה אך מדובר בגל נוסף בעל פוטנציאל נזק משמעותי.

מחקר שערכה חברת ESET לאחרונה, מצא כי 61% מהצרכנים ברחבי העולם הצהירו כי הם קונים ברשת לעתים קרובות יותר מאשר לפני פרוץ נגיף הקורונה.

עברייני הרשת מודעים לכך, וכעת ממקדים את המאמצים שלהם בניסיונות התחזות לשירותי דואר וחבילות שהגיעו לארץ.

ההודעה הזדונית "החבילה שלך זמינה כעת"

 

לאחר שמקליקים על הקישור, מגיעים לדף נחיתה המיועד לאיסוף הפרטים. בין הפרטים שמתבקש הנמען למלא הם מספר תעודת זהות, מייל ופרטי כרטיס אשראי. לאחר שהנמען ממלא את פרטיו, הוא מקבל הודעת שגיאה.

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציינים כי "מדובר בהודעת פישינג מאוד פופולרית בשבועות האחרונים אשר נשלחה בתפוצה רחבה בישראל. מבדיקה של הקישור אכן מדובר בפעילות שאינה של דואר ישראל כפי שדווח. קורבן פוטנציאלי שימלא את הפרטים האישיים שלו כמו פרטי אשראי, מייל ותעודת זהות, אמנם יקבל הודעת שגיאה, אך כל הפרטים שלו יועברו למי שעומד מאחורי ניסיון ההונאה".

לדבריהם, "אנו רואים עליה מתמדת בניסיונות ההונאה ברשת וחשוב לגלות ערנות. במידה והזנתם את הפרטים, רצוי לרענן סיסמאות למייל, ולהיות במעקב הדוק אחר הוצאות כרטיס האשראי". 

מתקפת סייבר דואר ישראל גניבת פרטי אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד