י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המכה של 'ימינה'

הח"כ המורד מבהיר: "אצביע נגד ממשלה עם מרצ והמשותפת"

חה"כ המורד עמיחי שיקלי מבהיר בניגוד לטענות, כי בכוונתו להצביע נגד ממשלה שתסתמך על הרשימה המשותפת ומרצ • ח"כית נוספת שסומנה כמורדת מרגיעה: "לא אערוק"

הח"כ המורד מבהיר: "אצביע נגד ממשלה עם מרצ והמשותפת"
עמיחי שיקלי צילום: Olivier Fitousi/Flash90

המרד בסיעתו של בנט: לאחר שבימינה הסבירו אתמול כי חה"כ עמיחי שיקלי לא מתכוון להתנגד לממשלה אלא רק להביע מחאה, הבוקר (חמישי) מבהיר הח״כ המורד כי הוא מתנגד לממשלה שתסתמך על הרשימה המשותפת ומרצ.

"שלא תהיינה אי הבנות", ציץ חה"כ שיקלי בחשבון הטוויטר שלו, "אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר".

בתוך כך, חברת כנסת נוספת שסומנה כמורדת אפשרית, חברת הכנסת עידית סילמן הבהירה למקורביה כי היא "מגבה את בנט באופן מוחלט", ואין בכוונתה לערוק מסיעתו, כך דיווח עמית סגל.

כזכור, חה"כ שיקלי הודיע אתמול במכתב ליו"ר ימינה על כוונתו להתנגד לממשלת שינוי, תוך שהוא קורא לבנט לשקול מחדש את המהלך של הקמת ממשלה עם יאיר לפיד והשמאל.

שיקלי הביע את התנגדותו בשלושה מישורים, האתי, הדמוקרטי והלאומי, כך הוא כתב "אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ.

התחייבנו "שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג". התחייבנו ש"לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך".

אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבותינו לבוחר וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. הקמת ממשלה כזו משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה״.

"בציר הדמוקרטי", כתב שיקלי, "ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?".

עוד תקף במכתבו את התרחיש כי תקום ממשלת שמאל לצד בנט, וציין כי "בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית".

עמיחי שיקלי נפתלי בנט מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד