י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אהוב, מתמיד וחכם"

הפיגוע בצומת תפוח: אלפים בהלווית תלמיד הישיבה הי"ד

אתמול בלילה (רביעי), בית החולים בלינסון הודיע על פטירתו של תלמיד הישיבה, יהודה גואטה הי"ד, שנפצע בפיגוע בצומת תפוח - הבוקר, מאות הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה | אמו של יהודה: "זכינו ל-4 ימים שיכולנו להיפרד ממנו"

הפיגוע בצומת תפוח: אלפים בהלווית תלמיד הישיבה הי"ד
הלוויתו של יהודה גואטה הי"ד צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

עצוב: לאחר שנפצע בפיגוע בתחילת השבוע והלילה מת מפצעיו, היום (חמישי) מאות אנשים השתתפו בהלוויותו של תלמיד הישיבה יהודה גואטה הי"ד.

ההלוויה יצאה מרחבת בית הכנסת 'היכל יעקב' בקריית משה שבירושלים, בית הכנסת שבו נהג יהודה להתפלל עד השבת האחרונה, ומשם המשיכה להר המנוחות בגבעת שאול שם נטמן.

מילכה גאוטה, אמו של יהודה סיפרה: "חזרתי משערי צדק ב-16:00 ואמרתי לו שלום, בשעה 18:15 אחותי התקשרה אליי ואמרה 'היה פיגוע בצומת תפוח'. אמרתי לה שהוא בטרמפ ושהוא בטח לא יענה לי.

"לא חשבתי שזה הוא, ממש לא. התקשרתי אליו והוא לא ענה, גם ששלחתי הודעה להתקשר דחוף הוא לא הגיב", סיפרה והמשיכה, היא הוסיפה כי "התקשרתי שוב וענו לי מהמיון של בילינסון, הם היו בטוחים שהבנתי".

"הם אמרו שהוא חי אבל שאבוא עם הרבה נשימה עמוקה. לא ידעתי למה אני הולכת לצפות, לא ידעתי מה מצבו. הייתי מאוד מבולבלת. כשראינו אותו, זכינו ל-4 ימים של חסד, שבהם יכולנו להיפרד ממנו ושאנחנו לצידו", שיתפה.

אימו סיפרה עליו טרם ההלוויה: "הוא היה הילד השני מתוך שבעה. ילד מוכשר וחכם מאוד. עשה הכל בזריזות, רצינות והתמדה עם המון אהבה; חלם להתגייס לשייטת 13. הוא היה אח שגם אהב להציק אבל תמיד היה מתקשר אליי כבר בערב לשאול מה עם כולם, כל אחד היה חשוב לו".

ביום ראשון האחרון כאמור, יהודה יחד עם חבריו, בניה פרץ ועמיחי חלא יצאו לצומת תפוח, אלא ששם מחבל מתועב הגיח עם רכבו וירה לעברם כמה כדורים, יהודה נפגע אנושות, ומאז נלחמו הרופאים על חייו וכאמור, אמש למגינת לב, נקבע מותו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפטירת תלמיד הישיבה ומסר: "אני שולח תנחומים עמוקים למשפחתו של יהודה גואטה ז״ל. צה"ל, השב״כ וכוחות הביטחון נמצאים במרדף אחר המחבל בן עוולה.

"אנחנו נגיע אליו בקרוב מאוד ונמצה איתו את הדין. אלו רגעים קשים עבור משפחת גואטה ועם ישראל כולו נמצא יחד איתם ביגונם הכבד", הוסיף.

שר הביטחון, בני גנץ הגיב למקרה המצער וכתב: "‏ליבי הלילה עם משפחת גואטה, שאיבדו הלילה את יהודה, רק בן 19, לאחר שנורה בפיגוע הנפשע בצומת תפוח. צה"ל וכל כוחות בביטחון לא ינוחו עד שיתפסו את המחבל שרצח את יהודה. תנחומיי העמוקים, הלוואי ולא תדעו עוד צער".

גואטה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד