י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שכנעו אותי לספר שהיה לי מוות קליני"

הניצול מאסון מירון: לא הייתי בבי"ד של מעלה - ניצלתי בגלל שלא דיברתי בתפילה

בהקלטה שמתפרסמת, מעיד הרב אברהם מאיר קרויס כי יהודים שרצו לעורר את הציבור ניסו לשכנע אותו שיבדה סיפור על כך שחווה מוות קליני, ובבית דין של מעלה השיבו אותו לחיים בגלל הקפדתו שלא לדבר בשעת התפילה, אם זאת הוא מדגיש, כי ברור לו שההקפדה היתרה שלו הצילה

הניצול מאסון מירון: לא הייתי בבי"ד של מעלה - ניצלתי בגלל שלא דיברתי בתפילה
הזירה המדממת במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

יממה לאחר האסון הנורא שהיה בהר מירון בל"ג בעומר פורסם ברשתות החברתיות סיפור מדהים על אדם שכבר היה ממוספר בין המתים וחזר לחיים, בסיפור שהופץ בכל מקום אותו אדם העיד שהיה בבית דין של מעלה, ואמרו לו שהחזירו אותו כי שמר את פיו ולשונו שלא לדבר בעת התפילה. 

בזמן פרסום הסיפור בקבוצות, ניסינו ב'בחדרי חרדים' לתהות לפרטי הסיפור המדהים, אך לא עלה בידנו לאמתו. בהקלטה שאנחנו מפרסים היום לראשונה, החסיד הרב אברהם מאיר קרויס מחסידי תולדות אברהם יצחק בבית שמש מדבר בקולו בשפת היידיש ומכחיש מכל וכל את הסיפור. אין כאן בית דין של מעלה ומעולם לא היה מוות קליני, אלו סה"כ סיפורי מעשיות. 

לאחר האסון אנשי הרפואה במקום סימנו את הרב קרויס כמת, ובעקבות כך הופץ סיפור כי בבית דין של מעלה פעלו להשיבו לחיים בזכות הקפדתו שלא לדבר בתפילה. לדברי הרב קרויס בהקלטה שמתפרסמת, גורמים אינטרסנטיים פברקו סיפור בקבוצות כדי לעורר רחמים ורגש, וביקשו ממנו לשתף פעולה.

אם זאת האברך מציין כי לדעתו ניצל בגלל ההקפדה לא דבר בעת התפילה, אך הוא מדגיש כי אינו זוכר בשום שלב שהיה בבית דין של מעלה או תחושות שמתוארות במוות קליני. 

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

הוא מספר בהקלטה של אחד מקווי החיזוק והאמונה, כי היה אחד ששאל אותו בבית החולים זיו בצפת מה הזכות שלו שחזר לאחר שהיה בין המתים, והשיב לו שלדעתו בגלל ששמר פיו ולשונו לא לדבר בשעת התפילה ומשם הסיפור התגלגל. 

בהקלטה נשמע האברך הניצול מספר לבן שיחו, הגעתי למירון מבית החולים זיו בצפת, בשבת ניגשו אלי אנשים ואמרו לי תגיד שהיה לך מוות קליני. תספר שהיית בבית דין של מעלה זה יעורר את הציבור לשוב בתשובה, עניתי להם, "אני לא שקרן לא מפברק סיפורים, איש אמת אנוכי, מי שרוצה לדעת מה קורה בבית דין של מעלה יפתח ספרי חסידות ראשית חכמה, שומרי אמונים, ויעיין על גודל שכר ועונש וכו'" ציין. 

בנוסף מספר הרב קרויס על כך שברח מבית החולים בלא שחרור מסודר, והוא עדיין סובל מכאבי נשימה וכן לדבריו הוא סובל ממכות יבשות. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב אברהם מאיר קרויס תושב בית שמש ומחסידי תולדות אברהם יצחק, פועל רבות בענייני קדושת בית המדרש ואף הוציא ספר בנושא וכעת לאחר שניצל מהתופת הוא מספר כי זו הזכות הכי גדולה שיכולה להיות. 

אסון מירון תשפ"א דיבור בתפילה מוות קליני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד