ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יוזמת פגישת רביעייה

רוסיה קוראת לסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני

רוסיה מנסה לנכס לעצמה הישג כלשהו על ארה"ב וקוראת לפגישה מרובעת, שמטרתה להוביל לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני אחת ולתמיד | מי שעומד בראש היוזמה הוא שר החוץ הרוסי שביקר בעבר בישראל 

רוסיה קוראת לסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני
סרגיי לברוב עם נתניהו צילום: קובי גדעון, פלאש 90

 "נדרשת בדחיפות פגישה של ארבעה מגשרים בינלאומיים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני המתעצם". כך אומר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת, כי לאחר שישראל הודיעה כי חיסלה אתמול (רביעי) 16 מחברי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, ולפחות 56 בני אדם נהרגו בעזה, ומספר הרוגים ישראלים, שר החוץ הרוסי אומר כי חייבים לכנס מספר גורמים כדי להביא את המצב לרגיעה.

לברוב דיבר בתדרוך משותף עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, לאחר שיחות עם מוסקבה: "הגענו למסקנה משותפת שהמשימה הדחופה ביותר היא זימון של רביעיית המגשרים הבינלאומיים: רוסיה, ארצות הברית, האו"ם והאיחוד האירופי", אמר לברוב והוסיף, "ואנחנו סומכים על המזכיר הכללי של האו"ם כרכז הרביעייה," אמר, והוסיף כי הפגישה צריכה להיות בראשות הדיפלומטים הבכירים ביותר.

בתוך כך, חברות תעופה אמריקאיות מבטלות טיסות לתל אביב על רקע המצב, יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס, ואמריקן איירליינס, ביטלו טיסות בין ארצות הברית לתל אביב, כך על פי נתוני מעקב אחר טיסות FlightAware.

הסכסוך הישראלי פלסטיני רוסיה סרגיי לברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד