י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאות פצועים

"הגיהנום הגיע": התקיפה הישראלית מהצד העזתי

לילה קשה עבר על תושבי צפון הרצועה, חיל האוויר בסיוע כוחות הקרקע שיגרו מאות טילים על עזה והשכונות הסמוכות לה | הפלסטינים תיעדו את ההרס מהצד שלהם | צפו

"הגיהנום הגיע": התקיפה הישראלית מהצד העזתי
בית שנהרס בתקיפות צילום: Atia Mohammed/Flash90

תושבים בבית חאנון תיעדו את הנזק על בתי החמאס שהופצצו אמש, "כל השכונה הזו נהרסה וגרמה לעשרות משפחות לאבד את בתיהן" כתב אחד התושבים. תושב אחר תיאר את ההרס: "הגיהנום כבר פה, השכונה נהרסה מהיסוד".

על פי דובר צה"ל, אתמול חיל האוויר בסיוע כוחות קרקע הטילו אמש יותר מ-160 טילים ברחבי עזה, בין היעדים הטילים מוטטו את מטה חמאס שנמצא שם. כלי תקשורת מקומיים בעזה דיווחו על למעלה מ -450 תקיפות ישראליות בצפון הרצועה. יותר מ-50 פצועים הגיעו לבית החולים בית חאנון.

דובר צה''ל אמר כי "המטרה הייתה להכות מכה קשה בתשתית התת-קרקעית, "המטרו של חמאס", הממוקמת מתחת לשכונות הצפוניות והמזרחיות בעזה".

לטענת הפלסטינים, התקיפות האוויריות של צה"ל הרגו עד כה 115 פלסטינים בעזה, בהם 27 ילדים ו-11 נשים, כך דיווח משרד הבריאות ביום שישי. עוד דווח על 620 בני אדם פצועים מאז החלו התקיפות לפני יותר משלושה ימים, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני.

יצויין כי על פי הדיווחים כשליש מהרקטות שנורו אל עבר ישראל, נפלו עוד לפני חצייתן את הגבול - בתוככי עזה, וכמה מהן אף גרמו להריגת אזרחים פלסטיניים תושבי האזור.

מקורות פלסטינים אישרו לערוץ 'אל-ערביה' כי משלחת מצרית עזבה את תל-אביב בעקבות פתיחתה של ישראל במבצע הצבאי הגדול, והוסיפו כי ישראל דחתה את הבקשות המצריות לקבל הפוגה הומניטארית.

בתוך כך, משרד החוץ האמריקני המליץ לאזרחי ארה"ב לשקול מחדש את הנסיעה לישראל בגלל "סכסוך מזוין ותסיסה אזרחית". מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי "הסכסוך יכול רק להגביר את ההקצנה והקיצוניות בכל האזור".

 

 

עזה בית חנון שומר החומות צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד