י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זירת מלחמה

לילה רביעי ברצף: המהומות בעיר לוד נמשכות

למרות העוצר, השקט בעיר לוד לא נשמר | בשעות הלילה המאוחרות החלו להתפתח אירועי הפרות סדר אלימות במספר מוקדים בלוד | לילה של יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה על כוחות הביטחון, מספר אירועי ירי, הצתות של בתי כנסת ומקומות ציבוריים

לילה רביעי ברצף: המהומות בעיר לוד נמשכות
הכוחות בלוד צילום: דוברות המשטרה

כמו בלילות הקודמים השבוע, בשעות הלילה המאוחרות החלו להתפתח אירועי הפרות סדר אלימים במספר מוקדים בלוד. הפרות הסדר כללו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה על כוחות הביטחון, מספר אירועי ירי, הצתות של בתי כנסת ומקומות ציבוריים, קטטות שהמשיכו להסב נזק רב לרכוש ולתשתיות שבעיר.

במשטרת ישראל עדכנו הבוקר (שישי), כי לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל שנכחו במוקדי החיכוך וההתקהלויות עצרו 43 חשודים בהפרות הסדר בלוד.

"לוחמי משמר הגבול ימשיכו בפריסת כוחות גדולה בלוד גם במהלך סוף השבוע, ימשיכו בביצוע מעצרים של מתפרעים נוספים ויפעלו בנחישות על מנת להשיב את הסדר על כנו" הבהירו במשטרה.

צפו: בית הכנסת דוסא בעיר לוד הבוקר, לאחר שהוצת אמש בידי ערבים. הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א’ לחוק זכויות היוצרים.

מוקדם יותר דווח כי למרות העוצר שוב נהרס בית הכנסת 'דוסא' בשכונת רמת אשכול. המתפרעים הערבים ניסו בתחילת הלילה להציתו, אך רק העץ שעל ידי הבית כנסת נהרס. בהמשך הלילה המתפרעים הערבים ניסו בשנית להצית את בית הכנסת. 

"הם ניסו לשרוף, ולעקר ולחרב את בית הכנסת, ואנחנו נבנה", אמר בסרטון אחד המתפללים בבית הכנסת, אשר שופץ בעמל רב לפני כחמש שנים.

אחת מתושבות העיר כתבה בחשבון הפייסבוק שלה את תחושותיה: "לילה רביעי שאנחנו סובלים מפרעות בשכונת רמת אשכול בלוד, ירי מכוון כלפי יהודים לאור יום, דקירת חבר יהודי לאור יום, ידויי אבנים, שריפת מתנ"ס ששימש את המגזר הערבי ברובו, הצתת רכבים ושנאה בעיניים על רקע לאומני. כל זאת כשכוחות ההגנה מסורסים ואינם מסייעים לנו ורק דואגים להרחיק סיוע מיהודים אזרחים שאכפת להם באמת מאיתנו, הפורעים ממשיכים בראש מורם ובגאווה ומשקרים לכולם שזהו עימות הדדי וממשיכים בפרעות ואין איש עוצר אותם. כבר לילה רביעי שהשכונה סובלת מונדליזים ומוחסר הגנה מוחלטת!".

עוד הוסיפה: "כואב לי שמנגד התקשורת מציירת תמונה מעוותת ומנסה לאזן לעיני הציבור את המציאות הלא מאוזנת וההזויה. כואב לי שאנחנו כמדינה יהודית לא עוצרים את הזוועה הזו. עצוב לי שהיינו צריכים לצאת מהבית שלנו כי לא יגנו עלינו ולא ישמרו עלינו במדינה שלנו עם השלטון שלנו".

"ערים מעורבות ותושבי הדרום (ומהיום גם תושבי הצפון) , ליבי איתכם ואמן ונזכה להרים בגאווה את הראש ולהיות עם חופשי בארצנו!" כתבה לסיכום.

מהמשטרה נמסר מאוחר יותר כי בעקבות מספר אירועי ירי חי לעבר שוטרים והצתת מבנים, לרבות בתי כנסת, שהתרחשו בימים האחרונים בלוד, פעלו הלילה כוחות רבים, גלויים וסמויים, ועצרו 3 חשודים במעורבות באירועים.

החשודים הועברו לחקירה והיום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט.

עודכן ב-14:20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לוד שומר החומות מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד