י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מבצע מוצלח בחסות ההטעייה

ה'פוסט' מסביר: כך נפלו כלי התקשורת בדיווח שגוי

כלי התקשורת בעולם נפעמים מתרגיל ההטעייה המוצלח שביצע צה"ל לחמאס ועל הדרך הפיל אותם עצמם בדיווח שגוי, לאחר שפירשו לא נכון את הודעתו של הדובר 

ה'פוסט' מסביר: כך נפלו כלי התקשורת בדיווח שגוי
הדיווחים בחשבונות הטוויטר של האתרים הגדולים בעולם צילום: גילי יערי, פלאש 90 / צילומסך

הצהרה דו-משמעתית שצייץ חשבון הטוויטר של צה"ל אתמול (חמישי), נתן את הרושם שכוחות צה"ל נכנסו לעזה - מה שהוביל כלי תקשורת משפיעים ברחבי העולם לדווח על פלישה קרקעית. כך מדווח ה'ניו יורק פוסט'.

העיתון מסביר לגולשי האתר שלו איך התרחשה הטעייה שכזו; "כוחות צה"ל וקרקעיים של צה"ל תוקפים כרגע ברצועת עזה", נכתב בציוץ באנגלית, מה שהוביל כלי תקשורת זרים רבים ונחשבים בעולם לדווח שכוחות קרקע פועלים. גם הציוץ בשפה העברית, שהכריז על תקיפות קשות בעזה, בהן כוחות היבשה פתחו במטחי ארטילריה, אך לא בכניסה של חיילים, לא היה ברור יותר". 

ה'פוסט' מציין כי כתב ישראלי מאתר 'טיימס אוף ישראל', שיצר קשר עם דובר צה"ל, אמר לו כי "אין חיילים ישראלים בעזה". הכוחות, הטנקים והתותחים היו סמוך לגבול, אך בצד הישראלי נודע לכתב, "אין כרגע חיילים קרקעיים בתוך עזה".

ציוץ אחד מחשבון הטוויטר בשפה האנגלית של יחידת דובר צה"ל גרם לסערה ברחבי העולם, מכיוון שהביא דיווחים לא מדויקים על פלישת כוחות הקרקע של צה"ל לרצועת עזה. ציוץ שככל הנראה תוכנן כדי להטעות את חמאס ולהנחית בחסותו מכה אנושה על הארגון.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הלילה (שישי) דיווח ה'ניו יורק טיימס' בדרמטיות כי צה"ל נכנס קרקעית לעזה והסתמך בעצם על דוברות צה"ל בשפה האנגלית, שם בשונה מהציוץ בשפה העברית, נכתב כי כוחות קרקעיים נכנסו לתוך עזה, אך מתברר בדיעבד כי מדובר היה בתרגיל מתוחכם.

הדיווח של ה'ניו יורק פוסט' על הנפילה של כלי תקשורת גדולים בעולם

דובר צה''ל צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו בשפה האנגלית, את הציוץ הבא: "IDF air and ground troops are currently attacking in the Gaza Strip".

‏‎המילים "ground troops" תרגומן - "חיל רגלים", שמתפרש לקורא התמים כי צה"ל נכנס קרקעית, או שטנקים הפציצו מהגבול, אך העולם הבין ופירש זאת כי צה"ל אכן נכנס קרקעית עם חיילים, מסתבר כי מחוץ לגדר עמדו כוחות גדולים של חיל שריון, ובסיוע חיל האוויר, צה"ל תקף את עזה בצורה משמעותית במשך כ-40 דקות ללא הפסקה. ה'ניו יורק טיימס' היה ככל הנראה הראשון שנפל בפח של דובר צה"ל, ואחריו כמעט כל שאר כלי התקשורת, כמו גם חמאס שבלע את הפיתיון ושילם מחיר יקר על טיפשותו.

ומה שקרה הלילה, היה בעצם מלכודת מוות לחמאס, בעוד חייליו שעטו לתוך המנהרות כדי להפתיע ולהסתער על כוחות צה"ל הקרקעיים שכלל לא נכנסו, צה"ל בעצם המתין לרגע שהמנהרות יתמלאו בעשרות ואולי מאות טרוריסטים, והפציץ את פתחי המנהרות ומוטט אותן על אנשי חמאס שנקברו תחת ההריסות. בשלב זה לא ברור כמה טרוריסטים חוסלו - כשהם נחנקים ונקברים מתחת האדמה, אך ההערכה היא כי מדובר במאות וכי חמאס עדיין אומד את הנזק ומלקק את פצעיו הקשים.

הדיווחים בחשבונות הטוויטר של האתרים הגדולים

ניו יורק פוסט שומר החומות דובר צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד