י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הסודות הגדולים ביותר נפגעו"

בכירים בחמאס ניצלו מחיסול • הערכה בצה"ל - המבצע יימשך זמן

בצה"ל מעריכים כי המבצע בעזה עשוי להימשך עוד ימים ארוכים - זאת למרות בקשות חמאס מגורמים בינלאומיים להביא להפסקת אש | מנגד, בצה"ל מביעים סיפוק מהפעולות: "חמאס מקבל מהלומות שמשבשות ומוציאות אותו משיווי משקל. פגענו בסודות הגדולים ביותר של הארגון" 

בכירים בחמאס ניצלו מחיסול • הערכה בצה"ל - המבצע יימשך זמן
בניין שהותקף ברצועה צילום: פלאש 90

בשלהי היום החמישי למבצע 'שומר החומות', בצה"ל מעריכים כי הצליחו לפגוע באופן משמעותי בכל מערכי ארגון חמאס וביכולותיו המבצעיות, בעיקר ביכולת להמשיך ולייצר רקטות ואמצעי תקיפה נוספים. גורמים בצבא אמרו כי בכירי חמאס חוששים כעת לנוע בתוך המנהרות שאותם בנו מתוך הבנה כי  כך יהיו מוגנים מתקיפת צה"ל. "הם כעת לא מרגישים בטוחים במטרו העזתי שנבנה במשך שנים רבות", אומר גורם צבאי.

"זה עוד לא נגמר", הוסיף הגורם, "זה רודף אותם - יש להם תחושת נרדפות". הוא הוסיף כי "השבר הצבאי שהם חווים חמור ביותר. נשללה להם היכולת המרכזית, נפגע מערך הפיקוד והשליטה והאנשים בו והם לא מצליחים להוציא את ההפתעות שתכננו, כמו טיסנים ופשיטות". לדברי הגורם הצבאי, צה"ל הצליח לפגוע בסודות הגדולים ביותר של ארגון הטרור.

בתוך כך, מתברר כי מספר בכירים בארגוני הטרור חמאס וג'יאהד אסלאמי, ניצלו מניסיונות חיסול של צה"ל, אך המצוד אחריהם נמשך כל העת. יחד עם זאת, רבים אחרים נהרגו או נפגעו באופן קשה. "חלקם יצאו צולעים, חלקם ללא נשימה", אומר הגורם הצבאי.

בצה"ל מעריכים כי כמה עשרות פעילים נהרגו בתקיפה הנרחבת הלילה כנגד המערך התת קרקעי של חמאס. בסך הכול, לפי הערכות, חוסלו למעלה מ-75 פעילי טרור מאז החל המבצע. "חמאס ציפה למערכה כמו בעבר, אך הוא מקבל כל יום מהלומה שמשבשת שמוציאה אותו משיווי משקל".

בצה"ל אומרים עוד כי הפגיעה הקשה ביותר הייתה  בתשתיות הייתה בג'יאהד האסלאמי. לארגון נשללה יכולת הייצור ליותר משנה. גם מערך המחקר ופיתוח של חמאס חזר שנים אחורה בעקבות התקיפות - בייצור עצמו - חודשים. לדברי גורם בצה"ל, רוב מתווי הפעולה שהכינו ארגוני הטרור במשך שנים שובשו או סוכל בטרם הביאו להצלחה מבצעית.

הגורם הצבאי הסביר כי בחלק מהמקומות במערכת המנהור של עזה יש מפקדות תת קרקעיות. "בעבודה מאומצת", אמר, "עם יכולות מתקדמות וסנסורים - הגענו למצב דיוק של המנהרות בעזה. כך הם נפגעו והם מבינים את זה". בצה"ל מבינים כי המבצע עשוי להימשך עוד ימים ארוכים: "הנחת העבודה שלנו זה להערך למערכה ארוכה. פתחנו את מפעל המטרות של המנהלת. כמות יוצאת מן הכלל".

שומר החומות צה"ל עזה חמאס תקיפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד