כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיעוד דרמטי מהרצועה

צפו: אחד המבנים החשובים בעזה קרס ברגע

בצה"ל ממשיכים במלוא המרץ לגבות מחיר כבד מארגון חמאס והיום הורידו בצה"ל מבנה שמשמש תקשורת זרה, אך גם את זרוע  המודיעין של ארגון חמאס | צפו

צפו: אחד המבנים החשובים בעזה קרס ברגע
חיל האוויר מפיל רב קומות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

במסגרת הלחימה של צה"ל בארגון הטרור חמאס, הוא הוריד היום (שבת) את אחד המבנים הדומיננטיים ברצועה. בניין אל-ג'לאא משמש כלי תקשורת זרים כמו אל ג'זירה ורשת AP, אך בצה"ל טוענים כי המבנה משמש את חמאס למודיעין וסייבר.

בשעות הצהריים הודיעו בצה"ל לדיירי המקום והסביבה כי עליהם להתפנות ולאחר שיגור שני טילי 'הקש בגג' לאות אזהרה, מטוס של חיל האוויר השליך פצצה מדויקת שהקריסה את מבנה הענק לתוך עצמו.

במערכת הביטחון מדגישים שהפלת רבי הקומות זו מכה דרמטית לחמאס ולכן הם ממשיכים בצורה זו במלוא המרץ. בתיעוד שפורסם בשידור חי בכל העולם נראה המבנה מופל באחת ומשאיר אחריו עננת עשן גדולה.

מיד אחרי התקיפה, איימו בזרוע הצבאית של חמאס כי "על אזרחי תל אביב לחכות לתגובתנו שתרעיד אותם". גם בג'יהאד האסלאמי איימו: "המשך תוקפנותו של האויב תגרום לו לשלם מחיר גבוה".

בהודעת צה"ל נמסר כי בבניין היו "נכסים צבאיים השייכים למודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. עוד טענו כי בבניין משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, "אשר ארגון הטרור חמאס משתמש בהם כמגנים אנושיים. חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועה".

בצה"ל הסבירו עוד כי טרם התקיפה, "הוזהרו האזרחים ששהו בבניין וניתנה להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה".

עזה חמאס אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד