ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"טינופת"

ברק רביד האשים את "היהודים" וספג מתקפה

לאחר שדווח כי ילד ערבי בן 12 נפצע כתוצאה מזריקת בקבוק תבערה לביתו ביפו, העיתונאי ברק רביד האשים, לטענתו, כי אלו יהודים שביצעו זאת, בעקבות ההסתה של כמה אנשי תקשורת בערוצי החדשות: "זו תוצאה של ההסתה באולפנים" | אך על רקע שהתברר כי הפורעים הערבים - רביד מחק את הציוץ ומאוחר יותר התנצל, לא לפני שספג מתקפה מאנשי התקשורת בימין

ברק רביד האשים את "היהודים" וספג מתקפה
ברק רביד צילום: הטוויטר של רביד

אתמול (שישי) הושלך בקבוק תבערה לתוך בית בשכונת עג'מי ביפו, וכתוצא מכך, נפצע ילד ערבי בן 12 באורח קשה. בעוד המקרה נחקר, הכתב המדיני של אתר 'וואלה', ברק רביד תקף בציוץ בטוויטר במהלך השבת: "זו תוצאה של ההסתה באולפנים: ילד ערבי בן 12 נפצע מבקבוק תבערה שהושלך לעבר ביתו ביפו".

אך על רקע התבהרות זהות הזורקים של בקבוק התבערה, שעל פי החשד במשטרה פורעים הערבים, רביד מחק באופן לא שגרתי את ציוצו בטוויטר, ללא הסבר. ולאחר שספג מתקפה חריפה מאנשי תקשורת בימין פרסם הבהרה.

"‏ברק רביד מחק אבל הכתם נשאר וישאר. לא נשכח איך יהודים אצו, ששו, פיזזו עלילת דם נגד יהודים באמצע ימי קרב נגד עמם. בוז", כתב איש התקשורת אראל סג"ל.

"ב"אולפני ההסתה" ממתינים להתנצלות שלך", צייץ העיתונאי עמית סגל והמשיך לאחר מכן, "נחשף רק כעת להסתה המטורפת ברשת ביממה שבה נדמה היה שיהודים פצעו קשה ילד ערבי ביפו".

"לזה בדיוק התכוונתי כשדיברתי על הסימטריה המלאכותית שמנסים ליצור, ולראיה - הדממה כאשר מתברר שכנראה נפגע בידי ערבים", הוסיף סגל.

גם איש התקשורת שמעון ריקלין מ'ערוץ 20' תקף: "‏תסלחו לי על השפה אבל אין ברירה. למה ברק רביד הוא טינופת? כי הוא היה בטוח שאלו יהודים. ולכן התחיל לחגוג. אבל ברגע שמדובר בערבים הוא לא אומר מילה. כלומר ניסיון לרצח בידי יהודים זה נורא ואיום ובצדק. אבל אם ערבים מנסים לרצוח: שתיקה. איזה יחמור מעוות", טען.

כאמור מאוחר יותר, לאחר שהתרבו המתקפות נגדו, פרסם ברק רביד, הבהרה שבה כתב: "הערב מחקתי ציוץ שבו כתבתי כי זריקת בקבוק התבערה ממנה נפצע קשה הנער הערבי ביפו היתה תוצאה של ההסתה באולפנים".

"מדוע מחקתי? כי יש דיווחים שמעלים את האפשרות שמאחורי האירוע הזה לא עומדים יהודים. אגב – המשטרה טוענת שזה רק כיוון חקירה אחד לצד האפשרות ההפוכה. נמשיך לברר את העובדות", הוסיף.

‏הוא המשיך ונשאר איתן בדעותיו: "אבל - ההסתה נגד ערבים באולפנים בימים האחרונים היא עובדה גם אם מי שמחולל אותה לא מודע, לא מודה או מגלגל עיניים. התקפות של יהודים על ערבים בימים האחרונים גם הן עובדה (לצד אלימות הפוכה חמורה מאוד). לצערי, יש באולפנים מי שמנסה להשתיק את האלימות היהודית או את מי שמותח עליה ביקורת".

"‏אני מקווה שהמשטרה תתפוס את מי שביצע את ההתקפה הנפשעת ביפו – יהיה זה יהודי או ערבי. בעיקר שלא יטייחו. בכל מקרה אני מציע שכולם ינהגו באחריות עם התבטאויותיהם וציוציהם. אני אעשה זאת ואני מקווה שגם אחרים ינקטו באותה דרך. שבוע טוב וחג שמח", סיכם.

בקבוק תבערה ברק רביד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד