י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עשרות אלפי משתתפים

לונדון: הפגנת ענק נגד המבצע הישראלי בעזה

במהלך השבת התקיימה מחאה ענק בלונדון נגד הפעולה של ישראל בעזה. לפי המארגנים כ-100 אלף משתתפים נטלו חלק בהפגנה הפרו-פלסטינים בה ניכרו סימני אנטישמיים | מנהיג הלייבור לשעבר קורבין נטל חלק ונאם

לונדון: הפגנת ענק נגד המבצע הישראלי בעזה
ההפגנה הפרו-פלסטינית בלונדון צילום: צילום מסך

מנהיג מפלגת העבודה לשעבר ג'רמי קורבין, הרואה בחמאס את "חבריו", הגיע לתמוך ונאם בעצרת נגד ישראל שהתקיימה בלונדון בעקבות מבצע 'שומר החומות'.

דגל ישראל נקרע בצעדה פרו-פלסטינית שנערכה במרכז לונדון בשבת, ורק גשם כבד מנע משריפת הדגל קרוב לשגרירות ישראל בקנסינגטון, מערב לונדון.

במקום נשמעו צעירים, לבושים בחולצות עם תמונות של סדאם חוסיין קוראים קריאות נגד יהודים ו"צבא מוחמד חוזר". מארגני ההפגנה טענו כי מעל ל-100,000 השתתפו נגד מה שהם מכנים "האלימות האכזרית נגד העם הפלסטינית".

גבר אחד עטף את עצמו בדגל שמשווה בגלוי את הציונות לנאציזם, על הדגל התנוסס שמו של ארגון פרו-איראני לזכויות האדם המוסלמי. כשנשאל על ידי עיתונאי של אתר Jewish News מדוע הוא מאמין שציונות היא נאציזם, אמר האיש בתחילה: "אני לא יודע - תצטרך לשאול את המארגנים", אך לאחר מכן הוסיף: "זה לא אנטישמיות. ציונות איננה יהדות".

קבוצה אנטי ישראלית חילקה כרזות עם הכיתוב "ישראל היא מדינת טרור". המשטרה התייצבה בכוח גדול כדי לעצור את המפגינים להתקרב לבניין שגרירות ישראל.

חוסאם זומלו, שגריר פלסטין בבריטניה, אמר לקהל המשולהב: "הפעם זה שונה. הפעם לא יתעלמו יותר, אנחנו מאוחדים, מספיק עם בדיכוי".

צעדות סולידריות עם הפלסטינים דומות נערכו בימים האחרונים ברחבי העולם, כולל סידני, בריסל, פריז, לבנון, ירדן ובנגלדש.

הפגנות שומר החומות לונדון פעילים פרו פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד