י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יש פחד של פעילים להיכנס לתת קרקע"

ליל בלהות בעזה: צה"ל תקף מנהרות רבות ובתים של מנהיגי חמאס

בצה"ל מפרסמים הבוקר את פעילות הצבא ברצועה במהלך הלילה האחרון. הותקף ביתו של מנהגי חמאס ברצועה יחיא סינואר וכן ביתו של אחיו - אף הוא בכיר בארגון | הצבא ממשיך להתמקד בהרס המנהרות שמשמשות את המערך המלחמתי | "פחד של פעילי החמאס להיכנס לתת קרקע"

ליל בלהות בעזה: צה"ל תקף מנהרות רבות ובתים של מנהיגי חמאס
תקיפה בעזה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

ביום שישי בבוקר, כשנחשפו פרטי ההטעיה של צה"ל והתקיפה הדרמטית ב'מטרו' של עזה, ניתן היה להבין שהצבא הגיע למערכה הפעם מוכן מתמיד עם תוכנית סדורה שיש לה התחלה וסוף ובתוכה יעדים ברורים.

גם הלילה (מוצאי שבת) מתברר כי צה"ל תקף בעוצמה בכל חלקי הרצועה. לפי עדויות מעזה התקיפה הייתה נרחבת במיוחד והובילה להרוגים ופצועים שטרם ידוע מספרם, גם בגלל שרבים מהם עוד לכודים בתוך ההריסות שהותירו מטוסי חיל האוויר.

לפי דובר צה"ל, הצבא תקף במהלך הלילה בחן יונס את ביתו של יחיא סינואר, יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, ושל אחיו, מחמד סינוואר שאחראי על מערך האספקה וכוח האדם של הארגון שבחאן יונס. הבתים משמשים כתשתית טרור משמעותית לארגון.

בין בתי ומשרדי הבכירים שהותקפו: לשכתו של סמאח סראג', ראש התכנון והפיתוח בלשכה המדינית של הארגון, ביתו של יוסף עבד אלואהב, מפקד גדוד זיתון של החמאס בעיר עזה וביתו של אחמד עבד אל עאל ברפיח, מוביל בתחום ההברחות ומחזיק בתיק מודיעין צבאי של ארגון הטרור חמאס.   

בנוסף לכך, בצה"ל המשיכו לפגוע במנהרות המכונות 'המטרו' של עזה בצפון מזרח הרצועה. ב-1:50 תקף חיל האוויר עם עשרות חימושים, תקיפה שיטתית של המנהרות. לדברי דובר צה"ל, "יש פחד של פעילי החמאס להיכנס לתת קרקע. אף אחד לא רוצה לנסוע במטרו".

דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן התייחס גם לטענות על הפגיעה במגדל בו היו סוכנויות תקשורת: "בבניין איי פי היו נכסי טרור, אם היו יורים רקטה אחת על וושינגטון, אני רוצה לראות את כל האנשים שהיו מדברים, מה היו אומרים אז".

בצה"ל מדגישים את הפגיעה המורלית של חמאס ברצועה שהשקיע עשרות מיליוני דולרים במנהרות. לפי הערכות, העלות של חמאס לכל מטר מנהרה הוא חמש מאות דולר. כל ק"מ מנהרה זה חצי מיליון דולר. כסף אותו מוציא חמאס על אמצעי מגננה ולחימה במקום לסייע לאזרחים הנאנקים תחת עוני כובד.

בצה"ל מספרים כי ב-36 שעות האחרונות תקפו 45 משגרים רב קניים. ומדגישים כי בזאת לא תם הסיפור. "יש להם עוד הרבה רקטות. משגרים שמוטמנים בקרקע", מדגישים בצה"ל ורומזים על רצון להמשיך את המבצע. הערכה היא כי 130 פעילי טרור נהרגו עד כה. משרד הבריאות בעזה מפרסם הבוקר כי 174 הרוגים בתקיפות צה"ל עד כה, 1200 נפצעו.

חמאס עזה מנהרות החמאס חיל האוויר שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד