ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חזו בני חביבי

מיוחד לערב מתן תורה; כך לומדים היום גמרא | צפו

בעזרת סרטוני לימוד ייחודיים וערוכים היטב, מצליח מכון 'הבינני' להנחיל את התוכן האיכותי לעשרות אלפי בתים מדי יום. ביקשנו לעמוד על טיבה של השיטה ולהכיר מכון פורץ דרך, שמציע לימוד תורה ברור לצד לימודים תורניים כמקצוע רווחי | מוזמנים לצעוד איתנו בין משעולי התורה, ולהכיר את השיטה ששינתה את העולם היהודי

מיוחד לערב מתן תורה; כך לומדים היום גמרא | צפו
לימוד גמרא צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לימוד גמרא הוא עולם ומלואו. בשביל ללמוד ולהבין יש צורך בהסבר ברור, בהבנה בהירה ובדיוק רב. מכון 'הבינני' מודע לצורך הקיים אצל כל יהודי בארץ ובעולם, ויצר פלטפורמה ייחודית המנגישה את הגמרא לכל אחד, בכל בית.

בעזרת סרטוני לימוד ייחודיים וערוכים היטב, מצליח המכון להנחיל את התוכן האיכותי לעשרות אלפי בתים מדי יום. ביקשנו לעמוד על טיבה של השיטה ולהכיר מכון פורץ דרך, שמציע לימוד תורה ברור לצד לימודים תורניים כמקצוע רווחי. מוזמנים לצעוד איתנו בין משעולי התורה, ולהכיר את השיטה ששינתה את העולם היהודי.

את מכון 'הבינני' הקים הרב יצחק שלמה קרביצקי, דומ"צ בבית הוראה "הוראה ומשפט" ברחובות, שראה את הצורך של אנשים רבים בתוכן איכותי ומונגש, שיסביר להם בשפה ברורה וקולחת ובעזרת המחשה ייחודית, את דברי הגמרא וההלכה. כך קם מכון 'הבינני', המשמש מעטפת לימוד מקוונת, המנגישה את לימוד ההלכה והגמרא בהתאמה מלאה לציבור הרחב. מדי יום צופים בשיעורים החינמיים מעל 10,000 יהודים מעשרות מדינות בעולם. הללו נהנים משיעור בנוי כהלכה, המדגים את כל הנאמר בעזרת מיצגים מסוכמים, תרשימים בהירים ושרטוטים מבריקים, איורים מוחשיים של המושגים והמונחים כמו איברי הבהמה במסכת זבחים לפי הנושאים בדף או למשל על מהו מבוי והפירוט של הנושא במסכת שבת.

גולת הכותרת היא הסיכום היומי שניתן מדי יום. הוא בן חמש דקות והוא מסכם את הדף באמצעים וויזואליים מרהיבים של אומנות מיוחדת שכוללת סרטונים, תמונות, ואמצעי המחשה כדי להמחיש את הדף, לעזור להפנים אותו, ולהטמיע אותו בזיכרון. הסיכום הזה מתאים גם עבור אלו שלומדים את הדף באמצעים אחרים, אבל מעוניינים להתחבר לדף באופן וויזואלי ואומנותי כדי לחדד ולהבהיר את המהלך ואת הנושאים הנלמדים. ועל המסך ישנם תרשימים מפורטים וחדשניים בדמות טבלאות, תרשימים, איורים מוחשיים של המושגים והמונחים כמו איברי הבהמה במסכת זבחים לפי הנושאים בדף או למשל על מהו מבוי והפירוט של הנושא במסכת שבת. בנוסף, יהיה ניתן להשיג את המצגות בשביל להקרין בשיעורים רגילים.

בכל זמן שבו מתחילים מסכת חדשה, מעניק המכון אפשרות בלעדית לצפות בשיעור מוסרט, המביא סקירה מקיפה לפי סדר הפסוקים. גם בימים אלה, שבהם פתחו לומדי 'הדף היומי' בלימוד מסכת יומא, מציע המכון סרטון מקיף ומרהיב עין, הכולל הדמיות המסבירות את סדר העבודה של הכהן הגדול ביום הכיפורים. כל יהודי הצופה בסרטון, מובטח לו שידע את החומר על בוריו, ובעיקר ייהנה ממנו מאוד. ניתן להשיג את המצגות המיוחדות של המכון, גם עבור שיעור פרונטלי בדף היומי. כמו כן ניתן להזמין הקרנה מיוחדת של סרטון בית המקדש, סיור וירטואלי מושקע במיוחד, בתלת מימד, על כל פרטי מבנה בית המקדש.

במכון 'הבינני' לקחו את שיטת הלימוד צעד אחד קדימה ויצרו מערך קורסים איכותי, המקנה מקצוע תורני לכל יהודי שמעוניין בכך, בעיקר בתחום ההלכה.

לימוד ההלכה ככלל הינו לימוד קשה ומורכב המצריך פיענוח סוגיות הלכתיות, הבנת הדינים במקורם, ובעיקר ההשלכה למעשה בחיי היום-יום בזמנינו, דבר הדורש ידיעה רחבה בפרקטיקה הלכתית-מעשית.

לשם כך במכון ‘הבינני’ השקענו עמל רב בעיבוד הסוגיות ובהנגשת ההלכה בצורה קלה, פשוטה ותמציתית, מלווה במצגות ויזואליות מרהיבות להמחשת החומר. דגש רב ניתן בסיכום ושיכתוב הדעות השונות בשיטה חדשנית המועילה לזכור את החומר הנלמד, כך שגם אנשים שאין להם פנאי רב ללימוד ההלכה, תהיה להם את היכולת לרכוש בקיאות רחבה בהלכה בזמן קצר. הלימודים מתקיימים במסלול לימוד של ערב אחד בשבוע.

כאשר הקורס לרבנות הוא גולת הכותרת של קורסי ההלכה, הוא קורס הכנה למבחני הרבנות. הקורס לרבנות מבוקש וייחודי, ואין דומה לו בעולם לימוד ההלכה. הקורס מהווה הכנה מקיפה למבחנים הנערכים ברבנות הראשית, על ששת הנושאים הרלוונטיים לקבלת כושר 'רב שכונה'. התוכן נלמד על בוריו בצורה מעמיקה, יסודית ומובנת, באמצעות סיכומים מיוחדים, המגבשים את החומר המורכב ומסדרים אותו בצורה מובנית וממוקדת, וכן באמצעות שיטת 'הבינני' המיוחדת, המבוססת על מצגות הממחישות היטב את החומר הנלמד. השיעורים ניתנים אחת לשבוע, במשך שלוש שעות, במהלך שלוש וחצי שנים. המכון מלווה כל תלמיד באופן פרטני עד להצלחתו.

הקורס מתאים לכל אדם ששואף להתקדם, לרכוש מקצוע רווחי ולהתמלא בסיפוק וידע עצום. אם אתם אברכי כולל ששואפים גבוה ומעוניינים לצמוח ולהוסיף ידע וסיפוק, צליחת מבחני הרבנות המצריכה סידור, ארגון וזיכרון, באמצעות חוויית הלמידה המיוחדת של המכון, תענה על צורכיכם באופן מיטבי. לצד זאת, גם אם אתם עובדים במרבית היום ומעוניינים ליהנות מלימוד משיב נפש ומשלוש שעות שבועיות של לימוד מאתגר ומספק, הקורס מיועד לכם.

הרבנים המלמדים בקורס מומחים בתחומם, משמשים במקביל בוחנים מטעם הרבנות הראשית ומצליחים לדייק את הנלמד, למקד את התוכן ולהנחיל אותו בצורה מעשית ונהירה. כל משתתף נהנה מתהליך של הגשמה רוחנית ויכולת להשפיע ולתת, זאת בנוסף לתמורה הכספית. התעודה הניתנת לאלו שעוברים בהצלחה את המבחנים ברבנות הראשית היא שוות ערך לתואר ראשון מבחינה כלכלית, מה שמגדיל משמעותית את ההכנסה החודשית.

מלבד זאת, ישנו קורס ייעודי לרבני קהילה המעוניינים לעבור שני מבחנים ברבנות הראשית על מנת ליהנות מתמיכה קבועה מטעם משרד הדתות.

מאות אברכים בארץ וברחבי העולם גילו את סוד ההצלחה והם רוכשים בהנאה ובקלות את התכנים הבלעדיים. רבים מתוכם עברו בהצלחה את המבחן ברבנות וקיבלו תעודת הסמכה. ערב אחד בשבוע הפך עבורם למקור של חיות ואושר, סיפוק והגשמה, עם תחושת מימוש עצמי והנאה מלימוד שטומן בחובו שלל מעלות.

הקורסים המקוונים מאפשרים ללמוד מהבית בנוחות מרבית ונשמרים אצל המשתתפים בכל עת. רבים מהקורסים מוצעים גם בצורה פרונטלית ברחבי הארץ, ומועברים אף בשפה האנגלית, מתוך מטרה להנגיש לכל אחד ואחד את החוויה המופלאה, להגדיל תורה ולהאדירה.

בימים אלה מתחיל קורס של מצוות התלויות בארץ, הכולל את ההלכות הרלוונטיות לשנת השמיטה.

קורס נוסף שמציע מכון 'הבינני' הוא קורס ללימוד נושא הסת"ם בשיתוף עם 'לשכת הקודש'. הקורס כולל מספר מסלולים: 'הכרת הסת"ם', 'מגיהים' ו'סופרים', בהתאמה לכל אחד, בכל רמת בקיאות. הלימוד מלווה במצגות הממחישות את אותיות הסת"ם ואת החומר הנלמד במהלך השיעור. בסיום הקורס, אחרי "שימוש חכמים" מקיף, מקבלים המשתתפים תעודה מוכרת ויכולים לעסוק בתחום במקצועיות ובבקיאות.

כמו כן, מציע המכון קורס לנושא המקוואות והכשרת מפקחי מקוואות. הקורס מעניק ידע הלכתי ומעשי בכל נושא בניית וניהול המקוואות, החל מהיסודות במשנה ועד לפסיקה הנהוגה בדורנו, והכל מלווה בעצות מעשיות מפי מומחים לבניית מקוואות. לצד זאת רוכשים המשתתפים היכרות עם המציאות בשטח ומקבלים פרקטיקה נחוצה בהתאם לאתגרים הטכנולוגיים העכשוויים, יחד עם הפתרונות ההלכתיים. כל זאת נעשה בצורה מונגשת, קלה ותמציתית, ומלווה במצגות ויזואליות מרהיבות להמחשת החומר. בסיום הקורס מקבלים תעודת 'מפקח מקוואות מוסמך' מטעם המכון.

דגש מיוחד נותן המכון על יצירת קבוצה מגובשת בכל קורס וקורס, קבוצה התומכת זה בזה, דבר שהופך את הלימוד לחוויה מיוחדת ומעניינת. כמו-כן הרבנים מוסרי השיעורים תומכים כל העת בלומדים משתתפי הקורסים וזמינים לכל עזרה והכוונה, ולכל שאלה המתעוררת אצלם.

"אנו מודעים לכך שבעולמנו המתקדם החדשנות והקדמה צוברות תאוצה, ואנו מציבים משקל נגד בפן הרוחני בעזרת אמצעי המחשה מעולים ומרתקים", אומר בסיפוק הרב קרביצקי, יו"ר המכון שרואה את חזונו הולך ומתגשם ומאושר להיות השליח להטמעת שיטת הלימוד המהפכנית.

השיטה חוללה נפלאות, והמהפכה שיצרה עדיין ממשיכה לעורר הדים. זו ההזדמנות שלכם להיות חלק ממנה!

לימוד גמרא ערב חג השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד