י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תיעוד נרחב

הצתות וניסיון דריסה: העימותים ברחבי הארץ נמשכים

למרות תגבור הכוחות בעקבות ההתפרעויות בימים האחרונים, במהלך השבת חזרו העימותים והאלימות בכמה מוקדים ברחבי הארץ - ובין היתר הצתות עסקים ורכוש משטרה, השתוללות עם אלות והפרות סדר | 'בחדרי' עם כל נקודות האש

הצתות וניסיון דריסה: העימותים ברחבי הארץ נמשכים
שריפת חנות בעיר רמלה צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

לאחר קרוב לשבוע של תחילת העימותים, אתמול (שבת) חזרו התפרעויות בכמה מוקדים ברחבי הארץ, אך פחות מאשר בימים קודמים.

ירושלים: צוותי כיבוי מגנים על רכוש

בירושלים, אשר הייתה בין הערים הראשונות שחוו את העימותים, חזרו היום ההתפרעויות בכמה מוקדים ברחבי העיר. בצומת בית חנינא מתפרעים החלו לידות אבנים לעבר כלי רכב, והמשטרה הדפה אותם בחוזקה.

בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, כוחות המשטרה ערוכים ומוכנים לקראת ההפרות סדר הצפויות להתקיים הלילה, זאת לאחר שבשבועיים חוו תושבי השכונה התפרעויות מדי יום, וזאת השכונה שבה החל סבב העימותים.

בנוסף, בכמה מוקדים ברחבי העיר נרשמו הצתות ולוחמי האש מגנים על בתי התושבים בבירה ורכושם, ופועלים לכיבוי שריפות כדי לא לגרום להתפשטותם.

רמלה: עסקים עולים באש

ברמלה שוב חזרו העימותים, כמה עסקים בעיר, ביניהם לפחות שלושה של יהודים, הוצתו ונשרפו כליל. אחת מהן היא חנות בעיר רמלה ברחוב אמיל זולא, שם עירבו של בלוני גז במקום.

כזכור בימים האחרונים היו כמה הפרות סדר ועימותים ברחבי העיר, אשר כללו בין היתר שריפות של ישיבות ושל רכבים.

טבריה: מתפרעים החלו להתפרע עם אלות

בעיר טבריה, אשר בימים האחרונים גם היא החלה להתלקח, כמה מתפרעים החלו להשתולל, כאשר אלות בידיהם, ובתגובה לוחמי המילואים במשמר הגבול של משטרת ישראל עצרו אותם.

הפרעות בטבריה

לוחמי המילואים עצרו את החשודים, ארבעת במספר ובשנות ה-20 לחייהם מריינה, בעוד הם היו במהלך נסיעה באוטובוס בדרכם לפעילות בכפר כנא. החשודים נכנסו לרכב והמשיכו לתחנת דלק סמוכה, האוטובוס ובו לוחמי מג"ב נסע אחריבם ועצר את הרכב.

הפרות סדר ביהודה ושומרון

לאחר שקט יחסי בגדה המערבית, בסופ"ש האחרון החל גל של הפרות סדר ביהודה ושומרון, וגם הערב. שני חיילים נפגעו מזריקות אבנים, אחד נזקק לטיפול.

בנוסף, נרשמו בכמה מוקדים זריקות בקבוקי תבערה, הפרות סדר וצמב"רים ברחבי הכבישים ואף סמוך לכמה ישובים ביו"ש.

חיפה: ניסיון דריסת שוטר

בחיפה, אשר חוותה בימים האחרונים התפרעויות, גם הערב בעיר עימותים ואף נהג ניסה לדרוש שוטר, אשר היה במסגרת פעילות מבצעית.

הנהג לא עצר את הרכב אלא המשיך בנסיעה מהירה לעבר השוטרים שעמדו סמוך לרכב. השוטרים ביצעו ירי לעבר הרכב שנמלט מהמקום. אין נפגעים.

המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה לצד פריסת מחסומים ברחבי העיר לצד חקירה שנפתחה.

קבר רחל: מאות התעמתו עם כוחות המשטרה

בקבר רחל אימנו, אשר נמצא בסמוך לירושלים, כ-200 מתפרעים השליכו בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים לעבר הכוחות המשטרה אשר שהו במקום.

בנוסף, שני מטעני צינור הושלכו לעבר הכוחות שהגיבו בירי של אמצעים לפיזור ההמון, וכוחות המשטרה הגיבו באופן אגרסיבי כלפי המתפרעים.

בתוך כך, בימים האחרונים ביצע השב"כ, בשיתוף משטרת ישראל, מעצרים של עשרות חשודים באירועי תקיפה של אזרחים ישראלים שבוצעו ברחבי ישראל. בכלל זה נחקרים בשב"כ בימים אלו מספר חשודים במעורבות בשני אירועי תקיפה חמורה של אזרחים ישראלים.

בין היתר נחקרים בשב"כ אירוע בכפר כנא ב-10/05 במהלכו הותקף אזרח ישראלי שנכנס בשוגג עם רכבו לכפר. התקיפה בוצעה על ידי מתפרעים רבים והאזרח שחולץ אושפז במצב בינוני תוך שרכבו הושחת ונשרף. בנוסף, אירוע תקיפת משפחה ישראלית ב-13/05 אשר נכנסה עם רכבה לאום אל פחם. רכב המשפחה בו שהו גם 3 ילדים הותקף ובני המשפחה נפצעו. במהלך האירוע אף הוצמד אקדח לראשו של אב המשפחה.

כאמור, על בסיס מידע מודיעיני וחקירתי בוצעו מעצרים וכבר בשלב זה חלק מהחשודים קושרים עצמם לחשדות החמורים נגדם.

"שב"כ ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל כל פעילות טרור ולהביא לדין את האחראים והמבצעים של פעולות אלה", נמסר. "עוד יובהר כי שב"כ ומשטרת ישראל ערוכים לביצוע מעצרים נוספים בגין חשדות למעורבות בפעולות טרור נוספות מהימים האחרונים".

שומר החומות ערביי ישראל חיפה רמלה טבריה קבר רחל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד