ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הפצועים פונו על שולחנות"

האסון בקרלין: "חלום בלהות אחרי מירון"

בזמן קריסת הטריבונה בהיכל הטישים החדש של חסידות קרלין סטולין שהו במקום חסידים לצד מתנדבי הצלה שהוזעקו למקום, שנכחו גם באסון מירון בלג בעומר האחרון | אחד המתנדבים מתאר: "סחבנו מלא פצועים על קרשים של שולחנות, עשינו החייאות על צעירים, ילדים, חלום בלהות אחרי האסון במירון"

האסון בקרלין: "חלום בלהות אחרי מירון"
מתנדבי איחוד הצלה צילום: Nati Shohat/Flash90

אחד המתנדבים שהגיעו לזירת האירוע הקשה בהיכל הטישים בגבעת זאב עם התקדש החג, סיפר ל"בחדרי חרדים" על האסון, "סחבנו את הפצועים על קרשים של שולחנות שפירקנו, הזיכרונות מהאסון במירון לא יצאו עדיין מהראש, לרגע חששנו ששוב יש אסון כמו במירון".

נחמיה טרכטנברג, מתנדב ב'איחוד הצלה' סיפר על הרגעים הנוראיים באסון קריסת הטריבונות בקרלין בערב חג השבועות, באסון נהרגו שניים, נער בן 13 ואדם בגיל 40.

"היינו באסון בקרלין, היה אירוע קשה, סחבנו מלא פצועים על קרשים של שולחנות, עשינו החייאות על צעירים, ילדים, חלום בלהות אחרי האסון במירון, לפני כחודש עשיתי קורס סיוע חוס"ן (חרום סיוע נפשי) היו מאות נפגעים שחוו טראומה נפשית קשה ועזרנו להם".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", שני הרוגים ולמעלה מ-200 פצועים באסון בגבעת זאב בערב חג השבועות כתוצאה מטריבונה (פרנצ'עס) שקרסה בכניסת החג בבית כנסת בגבעת זאב.

עם קבלת הקריאה במוקד 'איחוד הצלה' התברר כי ישנם למעלה ממאה נפגעים ולכן הוכרז נוהל אר"ן - אירוע רב נפגעים ועשרות רופאים, פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה נהרו למקום לסייע לנפגעים, במקום נוצרה אנדרלמוסיה רבה עקב אופי האירוע והוקם במקום אוהל חוס"ן (חרום סיוע נפשי), לנפגעי החרדה. שחלקם לדבריהם נכנסו לטראומה לאחר ששהו אף בזירת האסון במירון. כך סיפר יו"ר איחוד הצלה אלי ביר.

קרלין סטולין אסון חג השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד