י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גורמים בחסידות יזומנו

ההתרעות והחששות: חקירת האסון בקרלין

בימים שקדמו לאסון בבית המדרש של חסידות קרלין סטולין בגבעת זאב, נשמעו אזהרות מצד שורה של גורמים | ממונה הבטיחות במועצה המקומית גבעת זאב טען כי לא נתן אישור לקיום האירוע | ראש אגף החקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, הגיע לזירת האסון, והחליט להטיל את החקירה על יחידת ההונאה של מחוז תל אביב שהחלה כבר באיסוף החומרים

ההתרעות והחששות: חקירת האסון בקרלין
חוקרים בזירת האסון צילום: דוברות המשטרה

מייד לאחר האסון אמש בבית המדרש של חסידות קרלין סטולין בגבעת זאב, הגיעו למקום חוקרי המשטרה שפתחו בחקירה לבירור נסיבות מותם של בני אדם במהלך חנוכת הבית שנערכה במקום. בכירים במועצה המקומית וגורמים בחסידות שהיו אחראים על האירוע צפויים להיחקר במשטרה ככל הנראה כבר מחר בבוקר.

במשטרה חוקרים מדוע האירוע התקיים למרות האזהרות של ממונה הבטיחות במועצה המקומית גבעת זאב ושל כבאות והצלה. במכתב ששיגר הממונה, דוד זקן, הוא הציב מספר תנאים לקיום האירוע. "לקיום אירוע המוני ישנם כללים ברורים ותקן ישראלי", כתב זקן במכתב ששיגר.

את המכתב שיגר זקן לכלל הגורמים, ביניהם הנהלת החסידות, משטרת ישראל וכבאות והצלה. דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, אמר כי המועצה קיבלה אזהרות מפני קיום האירוע. במכתב ששוגר מכבאות והצלה למועצה נכתב: "הובא לידיעתנו כי מתוכנן להתקיים אירוע המוני של קהילת קרלין סטולין במבנה הנמצא בהליכי בנייה במהלך חג השבועות"

"ברצוני להביא לידיעתכם את עמדת כבאות והצלה מחוז יהודה ושומרון, להלן: אירוע המוני במבנה אשר טרם קיבל את אישור כבאות והצלה לגמר בנייה, אינו מאושר על ידי כבאות והצלה. ככל שמתוכנן אירוע המצריך רישיון עסק/אישור כבאות נבקשכם להודיע כמקובל", הוסיפו במכתב.

ראש המועצה המקומית, יוסי אברהמי, טען כי הזהיר אף הוא והתריע שהמבנה אינו בטיחותי. "סגרנו עם שלטים שאומרים שהאתר פה מסוכן ומבחינת המועצה אי אפשר להיכנס ולקיים פה את האירוע", אמר אברהמי לאתר 'ויינט', "לצערי, לא קיבלנו סיוע מהמשטרה. הם אמרו שהם מסירים אחריות - ויש לנו את זה בכתובים".

ראש אגף החקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, הגיע לזירת האסון, והחליט להטיל את החקירה על יחידת ההונאה של מחוז תל אביב שהחלה כבר באיסוף החומרים. על הפרנצ'עס שקרסו עמדו מאות החסידים קרסה במהלך חנוכת הבית בראשות האדמו"ר. באסון נהרגו שני בני אדם: נער בן 13 שחגג בר מצווה בערב שביעי של פסח האחרון וחסיד כבן 40, לצד 219 נוספים שנפצעו, בתוכם 5 במצב קשה ו-10 במצב בינוני.

 

חקירה קרלין סטולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד