ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
זה לא הקנס

ונצואלה: המשטרה פשטה על העיתון האחרון שמתנגד לרודן

העיתון האחרון שמצדד נגד הנשיא המכהן בוונצואלה חווה פשיטה משטרתית ונסגר. המנכ"ל כינה את התפיסה, שבאה בעקבות פסיקת בית המשפט, "התקפה על הדמוקרטיה" | המהלך הינו המכה האחרונה לחופש העיתונות במדינת אמריקה הלטינית

ונצואלה: המשטרה פשטה על העיתון האחרון שמתנגד לרודן
אילוסטרציה צילום: pixabay

הרשויות בוונצואלה פשטו ביום שישי על משרדיו הראשיים של העיתון האנטי-ממשלתי "אל נסיונל", לאחר שהעיתון לא שילם קנס בסך 13 מיליון דולר שהוטל עליו בגין תביעת דיבה.

בית המשפט העליון של ונצואלה הורה לעיתון לשלם את הקנס בחודש שעבר, ופסק בתביעה משנת 2015 שהגיש דיוסדאדו קאבלו, מחוקק וחבר המפלגה השלטונית המאוחדת של ונצואלה, לאחר שהעיתון פרסם מאמר ספרדי שטען כי הרשויות האמריקאיות חוקרות אותו על רקע קשרים לכאורה עם סוחרי סמים.

עורך דין מטעם העיתון כינה את ההשתלטות "שימוש לרעה בסמכות". מנכ"ל העיתון, חורחה מקריניוטיס, אמר כי המהלך הוא "מתקפה על הדמוקרטיה". "הצעד הזה לא ישבור את עמדתנו הביקורתית על הממשלה", הצהיר מקריניוטיס. גם מיגל הנריקה אוטרו, העורך הראשי של העיתון, מתח ביקורת על הפשיטה.

"לא ננקטו הליכים נאותים. זהו זעם שעלינו להוקיע בפני העולם, הם רוצים לחסל אותנו, לסגור אותנו ולהפוך אותה כך שאנחנו נעלם מהמפה", אמר. תפיסת המשרדים של ​​'אל נסיונל' היא המכה האחרונה לחופש העיתונות במדינה האמריקאית הלטינית. קרן זכויות האדם האמריקאית, Freedom House, אפיינה את ונצואלה כ"לא חופשית", כאשר עיתונאים עצמאיים מסתכנים ב"מעצר ואלימות פיזית בקשר לעבודתם" במדינה. ונצואלה מדורגת במקום ה-148 מתוך 180 מדינות במדד חופש העיתונות של עיתונאים ללא גבולות 2021, כאשר מקום 180 הוא הגרוע ביותר.

ונצואלה ניקולאס מדורו חופש העיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד