י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הזעם

דיווח: ישראל סיפקה לממשל ביידן "אקדח מעשן" לגבי הבניין שהופצץ

אחרי שהביע מחאה באוזני ראש הממשלה נתניהו בשיחתם בשבת האחרונה, מדווח כי גורמים בממשלו של ביידן קיבלו מידע שהוא בבחינת "אקדח מעשן" באשר לפעילות חמאס מתוך בניין התקשורת שהושמד בעזה שבו שכנו משרדי AP ואל ג'זירה

דיווח: ישראל סיפקה לממשל ביידן "אקדח מעשן" לגבי הבניין שהופצץ
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ישראל הודיעה כי היא נתנה ראיות שמוגדרות כ"אקדח מעשן" לגורמים בממשלו של ג'ו ביידן, לפיהן חמושי חמאס פעלו מתוך בניין ברצועת עזה, בו שכנו כלי תקשורת של סוכנות הידיעות AP ומשרדי אל ג'זירה, לאחר הפלת הבנין, גופי תקשורת בעולם זעמו על פגיעה בחופש העיתונות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אף שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבת האחרונה וגינה את הפגזת בניין התקשורת שבו שכנו מספר כלי תקשורת, ביניהם סוכנות הידיעות AP, ואל ג'זירה, שני גופי תקשורת גדולים מאד. ישראל הוכיחה לביידן ולפקידים אמריקאים אחרים על ידי מודיעין מדויק שעמד מאחורי החלטת ישראל להפציץ את הבניין. כך דיווח ה'ג'רוזלם פוסט'. "הראינו להם את האקדח המעשן שמוכיח שחמאס עבד מהבניין ההוא", דיווח העיתון וציטט מקורב לשר החוץ גבי אשכנזי. "אני מבין שהם הסתפקו בהסבר והשתכנעו".

כזכור, הבית הלבן פרסם את דברי הנשיא ביידן, שאמר כי "זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני מתקפות רקטות מצד חמאס וארגוני טרור אחרים בעזה". בשיחה ביידן העלה חשש לשלומם וביטחונם של עיתונאים ברצועת עזה, ואת הצורך להבטיח את הגנתם.

בבוקר יום השבת האחרונה תקף צה"ל בניין בן 12 הקומות ברצועת עזה, שהכיל את משרדי סוכנות הידיעות איי.פי. ואל-ג'זירה וגופי חדשות אחרים שעה לאחר שהצבא הישראלי הודיע לבעל הבניין לפנותו אותו מבני אדם. דובר צה"ל הדגיש כי בבניין שוכנות סוכנויות חדשות, "שארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריהן ומשתמש בהן כמגן אנושי".

לאחר תקיפת הבניין נשמעה ביקורת קשה בעולם על פגיעה ישראלית בחופש העיתונות כולל גם בישראל עצמה, אולם חלקם השתכנעו כי למודיעין הישראלי היה מידע מוצק ומוכח כי חמאס פועל מתוך הבניין מתוך תקווה שהוא מוגן מהתקפה בשל כלי בתקשורת העולמיים השוכנים בו. אולם צה"ל הפתיע והקריס את הבניין אך לא על יושביו.

כזכור לאחר מבצע "צוק איתן" בשנת 2014 פרסם העיתונאי מתי פרידמן, כי "חמאס הבין שאפשר להפחיד ולאיים על כתבים בעת הצורך וכי הם לא ידווחו על ההפחדה או על האיום, עד כדי כך, שצוות סוכנות ידיעות בעזה יהיה עד לשיגור רקטות ממש לצד משרדם, דבר שמסכן עיתונאים ואזרחים אחרים בקרבת מקום - וסוכנות הידיעות AP לא תדווח על כך, אפילו לא במאמרים של AP לא נכתב על טענות ישראל כי חמאס שיגר רקטות מאזורי מגורים".

ג'ו ביידן כלי תקשורת תקשורת זרה תקיפה בעזה שומר החומות סוכנות הידיעות AP אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד