י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
'שומר החומות' - היום התשיעי

הירי לאשקלון ואופקים התחדש • 12 בתי מפקדי חמאס הותקפו

בצה"ל המשיכו הלילה בסבב התקיפות המאסיבי ברצועה בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל | חמישה בתי מפקדים לצד עמדות שיגור ירי רקטי סוכלו במהלך הלילה | על הכוונת: חיסול פרויקט הדגל של חמאס - 'המטרו' | התחדש ירי הרקטות אל עבר יישובי הדרום והעוטף | תיעוד

הירי לאשקלון ואופקים התחדש • 12 בתי מפקדי חמאס הותקפו
טנק תוקף ברצועת עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חיל האוויר חידש הלילה (בין שני לשלישי) את המתקפה הנרחבת נגד תכנית ה'מטרו' של ארגון חמאס. בשלב הרביעי של המבצע נגד פרויקט הדגל הארגון, פעלו הלילה כ-60 מטוסים בו זמנית. תושבים בעוטף עזה דיווחו על פיצוצים עזים בעקבות תקיפת המנהרות. לפי הערכות, תקיפת פרויקט ה'מטרו' צפויה להימשך ביממה הקרובה. בד בד, תושבי עוטף עזה התבקשו שלא לצאת מבתיהם ולהישאר סמוך למרחבים מוגנים.

בנוסף, הותקפו חמישה בתי מפקדים ברצועה. לפי דובר צה"ל, הבתים שהותקפו שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה. בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של ארגון הטרור חמאס.


 
בנוסף, הותקפה תשתית צבאית בביתו של האחראי בסיוע הקרבי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז. מטוסי קרב וכלי טיס תקפו גם מספר עמדות שיגור ירי רקטי שכוונו לפגיעה בערים תל אביב, אשקלון ובמדינת ישראל ואזרחיה. כמו כן, צה"ל תקף חוליית פעילי נ"ט של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה.

"התחלנו אתמול בתכנית סדורה לתקוף נכסים צבאיים ובטחון פנים בשכונת רימאל ברצועה", אמר הבוקר דובר צה"ל. "שכונה יוקרתית בעזה. יש שם הרבה מבנים שמזוהים עם אירגוני הטרור. נטפל בשכונה הזו ב-12 שעות הקרובות גם". באשר ללחימה בימים הקרובים אמר דובר צה"ל: "כל יום של המבצע יש לנו תכנית שיטתית לגביו שמאושרת על ידי הרמטכ"ל. אנחנו מזהים טעויות של פעילים וזה מה שמביא לנו את הסיכולים".

עדכונים שוטפים:

13:08> לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל סיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור הג'יאהד האיסלאמי במרכז רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.

12:56> החל מ-08:00 בבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו 9 עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות ועל קרקעיות לאורך רצועת עזה.

12:40> מטחים בלתי פוסקים: אזעקות באזור אשקלון ובעוטף עזה; כיפת ברזל הופעלה.

12:31> הירי נמשך: אזעקה נשמעה בעוטף עזה

12:29> צה"ל תקף לפני זמן קצר את את בתיהם של שלושה מפקדים נוספים ברצועת עזה. 12 בתי מפקדים בכירים בחמאס הותקפו ב-24 שעות האחרונות.

12:06> נמנע ירי אל עבר ישראל: צה"ל זיהה ותקף חוליית נ"ט

11:59> אחרי שעות של שקט: אזעקה באופקים ועוטף עזה

מאז החל מבצע 'שומר החומות', חיסל צה"ל כ-130 פעילי חמאס ו-30 פעילים נוספים של ארגון הג'יהאד האיסלמי. יחד עם זאת, הערכות הן כי מחבלים רבים עדיין קבורים תחת הערבות המנהרות. דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן התייחס הבוקר לאי המשך ירי הרקטות לעבר מרכז הארץ ואמר: "יש להם יכולת לירות על גוש דן ועל כל נקודה ברחבי הארץ - אך השאלה היא שאלת כוונות ורצון".

בתוך כך, לאחר לילה שקט ומתוח, ארגוני הטרור חידשו הבוקר את ירי הרקטות לעבר ערי הדרום ויישובי עוטף עזה. אזעקות נשמעו גם בעיר נתיבות. כתוצאה מהירי, אותרה פגיעה ישירה בבית באחד מישובי המועצה האזורית שער הנגב. בני הבית לא שהו במקום כך שלא היו נפגעים בגוף. נזק נגרם לרכוש.דובר צה"ל: לפנות בוקר זוהה והופל מל״ט אשר התקרב לגבול המדינה באזור עמק המעיינות. המל״ט היה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית. שברי המל״ט נאספו על ידי כוחות הביטחון.

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי במהלך הלילה התקרב לגבולות הארץ כלי טיס בלתי מאויש באזור עמק המעיינות בבקעת הירדן. כלי הטיס הופל על ידי צה"ל. "לפנות בוקר זוהה והופל מל"ט אשר התקרב לגבול המדינה באזור עמק המעיינות. המל"ט היה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית", מסר דובר צה"ל. "שברי המל"ט נאספו על ידי כוחות הביטחון".

שומר החומות חמאס צהל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד