י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא הביעו חרטה

כתב אישום נגד תוקפי העיתונאים: "אנטישמים, שמאלנים אתם"

בשבוע שעבר הותקף צוות צילום של חדשות 'כאן 11' בשכונת התקווה בת"א | שני חשודים נעצרו תכף לאחר האירוע | הבוקר הוגשו כתבי אישום בעניינם

כתב אישום נגד תוקפי העיתונאים: "אנטישמים, שמאלנים אתם"
תקיפת צוות 'כאן' צילום: צילום מסך

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שלישי) לבית המשפט השלום בעיר, כתב אישום כנגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף בגין תקיפת צוות חדשות של 'כאן 11' בשכונת התקווה בשבוע שעבר. השניים מואשמים בתקיפת עובד הציבור בנסיבות מחמירות, גניבה בנסיבות מיוחדות ועבירת איומים.

לפי כתב האישום, האירועים המתוארים בכתב התרחשו בעיצומה של מערכה צבאית בין מדינת ישראל לארגון החמאס ברצועת עזה, אשר מכונה מבצע "שומר החומות".

במהלך השעות והימים שקדמו לאירועים בכתב האישום, "הייתה נתונה האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל תחת מתקפה של אלפי רקטות. בה בעת, התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן של אזרחים יהודים וערבים. כמו כן, ובמסגרת הפרות הסדר וההתפרעויות, הושמעו קריאות לפגוע בעיתונאים והותקפו עיתונאים רבים על רקע ביצוע תפקידם".

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן, בתאריך 13.5.21 הופצו קריאות ברשתות החברתיות ובאמצעות היישומון Whatsapp להגיע לשכונת התקווה בתל אביב לצורך קיום צעדה לכיוון יפו, ותקיפת ערבים שייקרו בדרכם של הצועדים. בהודעות שנשלחו התבקשו המגיעים להצטייד, בין היתר, באלות, בסכינים, ברובים ובגז מדמיע.

לאור האמור, הגיעו עובדי 'כאן 11' הכתב יואב זהבי לונדון והצלם רולן נוביצקי לסקר את ההתרחשות. בעת שהצוות החל להיערך לשידור, פרץ ואדם נוסף החלו לצעוק לעבר צוות התאגיד "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים", תוך שהוא דוחף את המיקרופון שאחז יואב בידו. צוות התאגיד החל להתרחק בעוד שפרץ ממשיך לצעוק לעברו.

בתוך כך, פנה פרץ אל האנשים שהתקהלו במקום וקרא: "חבר'ה זה הכתבים של ערוץ 13 האנטישמים האלה. אלה כתבים של ערוץ 13". לאחר שרולן הבהיר לו כי הם מ'כאן 11' ענה לו פרץ "11 גם אנטישמים, שמאלנים אתם, אתם שמאלנים" בתגובה, התרחק צוות התאגיד וחצה את הכביש לצדו השני של הרחוב. בזמן זה פרץ יצר קשר טלפוני עם מעטוף ואמר לו "בוא לפה מהר, משדרים פה מערוץ 11".

בעת שצוות התאגיד שהה ברחוב תקפו הנאשמים את רולן מאחור ובהפתעה, מעטוף היכה בראשו באמצעות קסדה וכן היכה את המצלמה שאחז בידו, אשר נפלה מידיו והתרסקה על המדרכה. מיד לאחר מכן, בעט פרץ ברולן ותקף אותו באמצעות אגרופיו.

במהלך ניסיונו להתגונן מהתקיפה, מעד רולן ונפל לאחור. בעודו מתרומם, מעטוף הטיח את הקסדה בראשו. כתוצאה ממעשיהם של המשיבים, נגרמו לרולן חבלות של ממש בין היתר בפנים, בקרקפת, בצוואר ונזקק לטיפול רפואי.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד נוימן וסרמן: " העובדה כי מדובר בתקיפה מכוונת, במסגרתה הציבו המשיבים את צוות התאגיד כמטרה לתקיפה אלימה, ללא כל התגרות מצדם, ועל רקע ביצוע תפקידם, מעידה כאלף עדים על מסוכנותם. דבריו של משיב 1 לאורכו של כל האירוע, המגלים את עמדתו כלפי צוותי תקשורת, מעידים כי מדובר במעשים שבוצעו על רקע אידאולוגי של ממש, לכך מצטרפים דבריהם של המשיבים עם מעצרם לפיהם הם נכונים לחזור על המעשים."

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי ברך על החלטה להגיש כתבי אישום כנגד תוקפי עיתונאי תאגיד השידור: "צעד ראשון חשוב בדרך להטמעת המסר שתקיפת עיתונאים לא תעבור בשתיקה. תפקידם של עיתונאים הוא לשרת את הציבור, ופגיעה בהם היא פגיעה בציבור כולו וביכולתו לקבל מידע אמין ממה שקורה בשטח. אנו מקווים שהטיפול לא ייעצר רק במי שנותן את האגרוף אלא גם באותם מסיתים שמייצרים את האווירה הציבורית שמכשירה את האגרוף".

כאן 11 תקיפת עיתונאי שומר החומות כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד