כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יטוס עוד השנה

לא תאמינו: מדוע קנה מיליארדר יפני שני מושבים בחללית?

תיירות החלל מעלה הילוך, ורוסיה לא מתכוונת להישאר מאחור. סוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס מכרה למיליארד היפני יוסאקו מאזאווה 2 מושבים בחללית סויוז שתשוגר בדצמבר הקרוב לתחנת החלל הבינלאומית

לא תאמינו: מדוע קנה מיליארדר יפני שני מושבים בחללית?
חללית צילום: pixabay

סוכנות החלל הרוסית מכרה שני מושבים עבור מיליארדר יפני ועוזר ההפקה שלו, בחללית סויוז שתשוגר בדצמבר הקרוב לתחנת החלל הבינלאומית, כדי לצלם את המסע ליוטיוב.

לפני כחודשיים התפרסם מאזאווה כשהציע שמונה כרטיסים חינם ל"אנשים יצירתיים" לטיסה מסביב לירח בחללית החדשה של ספייס אקס, הסטארשיפ. משימת dearMoon, שתשוגר ב-2023, תהיה המשימה האזרחית הראשונה שתקיף את הירח.

מאזאווה הוא אספן אמנות נודע ומתופף לשעבר בלהקת פאנק, שעשה את הונו ממכירת תקליטורים בדואר ואחר כך ברשת. בהמשך פתח את רשת קמעונות האופנה זוזוטאון, כיום הגדולה ביפן, וייסד קרן לאמנות עכשווית שתומכת באומנים צעירים.

אלא שכעת מסתבר שמאזאווה לא מתכוון להמתין בסבלנות עד 2023, ועד להשלמת חללית הסטארשיפ, והוא יטוס לתחנת החלל הבינלאומית כבר בדצמבר 2021. המיליארדר בן ה-45 קנה שני מושבים בחללית הרוסית סויוז, לעצמו ולעוזר ההפקה שלו יוזו היראנו, במטרה לתעד את המסע ולשתף אותו עם 700,000 העוקבים של מאזאווה ביוטיוב.

על המשימה בת השבועיים לתחנת החלל הבינלאומית יפקד הקוסמונאוט אלכסנדר מיסורקין, שזאת תהיה הטיסה השלישית שלו לתחנת החלל.

מרוסקוסמוס נמסר כי מאזאווה והיראנו כבר עברו את המבדקים הגופניים ונמצאו כשירים לטיסה. החל מחודש יוני יעברו השניים תוכנית אימונים בת שלושה חודשים במרכז להכשרת קוסמונאוטים ע"ש יורי גגרין בסטאר סיטי שפאתי מוסקבה.

עד היום טסו בסך הכול שמונה תיירים לתחנת החלל הבינלאומית – כולם בחלליות סויוז של סוכנות החלל הרוסית. מאזאווה יהיה הראשון מיפן, וכן הראשון שרוכש שני מושבים על חללית סויוז במקום מושב אחד. ברוסקוסמוס לא פרסמו את המחיר ששילם מאזאווה בעד שני הכרטיסים, אבל ההערכה היא שמדובר ב-20 עד 35 מיליון דולר לכל מושב.

 

חלל מיליארדר יפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד