כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות התיעוד מעזה

לישראל יש טיל שיכול לחסל אדם ברכב בלי פגיעה היקפית?

האם לישראל יש 'טילי נינג'ה' משלה? לאחר חיסול מדויק של מחבל חמאס, כשבתיעוד נראה שמכוניתו נותרה יחסית שלמה, עולות ספקולציות לפיהן לצה"ל יש נשק דומה לרקטה אמריקאית בעלת שש להבים

לישראל יש טיל שיכול לחסל אדם ברכב בלי פגיעה היקפית?
‏‏החיסול ברצועה צילום: מתוך הסרטון

מכונית שהופצצה ברצועת עזה ובה בכיר חמאס, עוררה ספקולציות לפיהן ישראל פיתחה גרסה משלה ל"טילי הנינג'ה" בעל שש הלהבים.

המכונית מסוג סיטרואן קסארה - הופצצה בתקיפת חיל האוויר ביום ראשון בעזה, על פי דובר צה"ל, החיסול היה מכוון לעבר פעילים של הקומנדו הימי שאחראים על צוללות של חמאס.

ה'דיילי מייל' מפרסם כי ברשתות החברתיות ישנן ספקולציות לאחר שתיעוד שפורסם על ידי צה"ל, מראה את צד הנהג במכונית שנפגע מטיל שפוצץ את החלונות והדלתות אך השאיר את הרכב שלם.

דפוס הנזק דומה, אם כי אינו זהה לחלוטין לנזק שנגרם על ידי 'טילי הנינג'ה' האמריקאים עם שישה להבים ארוכים שנורו על מטרות בסוריה ועיראק. ה'דיילי מייל' מציין כי "זה עורר שאלות האם הצבא הישראלי עם קשריו החזקים עם ארה"ב, הצליח לפתח גרסה משלו לטיל".

הפרסום בדיילי מייל

חיסולים על ידי 'טיל נינג'ה' נגד כלי רכב משאירים את המכונית כמעט שלמה רק עם חור קטן או חורים שנגרמים על ידי הטיל. החור עצמו לעיתים קרובות מעוצב בצורת כוכב מכיוון שהטיל מחסל עם שישה להבים היוצאים מצידי הרקטה.

בצילומי צה"ל נראה גם פיצוץ קטן שהורס את הרכב חלקית. אך הנזק הוא הרבה פחות גדול ממה שניתן היה לצפות ממתקפה באמצעות טיל קונבנציונאלי, שגרם לספקולציות ברשת.

קייל גלן, אנליסט ומייסד שותף של אתר Conflict News מומחה לתחמושת, כתב כי החיסול האווירי בתוך מכונית במערב עזה היה עם דיוק מרשים. "זה מזכיר לי את החיסולים עם ה-R9X בסוריה, אך עד כמה שידוע לי, ישראל אינה מחזיקה בטיל כזה". הוא אוסיף כי "מעניין לציין שיש מעט מאוד נזק בסביבה, אני חושב שהם השתמשו בטיל דומה ל-R9X או בטיל עם מטען נפץ קטן מאוד".

לטענת המומחה, צה"ל או ארה"ב השתמשו בטיל הזה כדי לא לגרום למותם של חפים מפשע כמו נשים וילדים, שהטרוריסטים משתמשים בהם כמגנים אנושיים.

עזה חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד