ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
רואים בחמאס ארגון טרור

הסעודים מעוניינים שישראל תפסיק את המבצע

‏בסביבת בית המלוכה הסעודי אומרים כי "נכון שאנחנו רואים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי כארגוני טרור" אך מדגישים כי "מה שקורה הוא אסון לשני העמים, ועל ישראל לעצור את המבצע" | הלגיטימציה נגמרת והלחץ העולמי מתחיל

הסעודים מעוניינים שישראל תפסיק את המבצע
מלך סעודיה צילום: בית המלוכה הסעודי

‏גורם בסביבת בית המלוכה הסעודי אומר ל'כאן חדשות', כי 'נכון שאנחנו רואים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי כארגוני טרור. אבל מה שקורה הוא אסון לשני העמים. על ישראל לעצור את המבצע ולאחר מכן צריך לדון במישור הערבי והבינלאומי בסוגיית עזה ובסוגיה הפלסטינית ככלל כדי למצוא פתרון".

דיווחים על לחץ בינלאומי להפסקת המבצע בעזה. קרדיט: כאן 11

רועי קייס מדווח ב'כאן 11', כי ‏התמונות הקשות מהרצועה מופצות בכל העולם הערבי, ומדינות רבות מפעילות לחץ על ישראל לסיים את הלחימה. שר החוץ של ירדן אמר לרשת CNN, כי "ארה"ב צריכה לגרום לישראל לעצור את תוקפנותה". עד כה מדינות ערב לא נקטו צעדים דיפלומטיים נגד ישראל בעקבות המבצע בעזה.

עוד דיווח רועי קייס, כי מצרים היא הגורם המרגיע באזור, והיא חיממה את היחסים עם מדינות המפרץ שחתמו הסכם עם ישראל. מנגד קטאר - משחקת משחק כפול. מצד אחד היא רוצה להרגיע ולהיות גורם מתווך. מצד שני, מאפשרת נאום מסית של הנייה. התפקיד שלה כמתווכת שונה מזה של מצרים. היא רוצה הישגים לחמאס ומשתפת פעולה עם ישראל בהעברת כספים לפלסטינים. המצרים רק רוצים שקט כי זה יכול לזלוג אליהם.

ראש הדסק לענייני ערבים, גל ברגר מדווח ב'כאן 11', כי ‏מקורות בחמאס אמרו לערוץ אל-ע'ד כי עד כה לא הושגה פריצת דרך במגעים להפסקת אש. המקורות מסרו: "הדלת מבחינת חמאס פתוחה, אם תהיה היענות לדרישותינו, נהיה מוכנים להסכם". בדיווח לא נמסר מהן דרישותיו של חמאס.

סעודיה הפסקת אש שומר החומות ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד