י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע המבצע בעזה

אנטישמיות בלתי נגמרת: מזוזות נעקרו בחג השבועות

ברקע המבצע בעזה, קהילות יהודיות בעולם חוות התקפות אנטישמיות. במהלך חג השבועות נעקרו מזוזות מבתיהם של יהודים בבריטניה | מפקד המשטרה קרא לנפגעים להתלונן ולספק כל מידע שנמצא ברשותם

אנטישמיות בלתי נגמרת: מזוזות נעקרו בחג השבועות
שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת בורהמווד שבאנגליה, חוקרת שני פשעי שנאה נגד יהודים על רקע גזעני שהתרחשו ביום שני - חג השבועות.

אירוע אחד התרחש באזור השעה 18:45, דיירי הבית גילו כי המזוזה נעקרה מהדלת ונזרקה על הרצפה והושחתה, מוקדם יותר באותו היום בין השעות 8:00 ל-11:00 בבוקר מזוזה נוספת נעקרה מבית סמוך ונעלמה.

אוליבר דאודן, פוליטיקאי מקומי, גינה את האירועים וכינה אותם "שפלים", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא יודע כיצד מרגישים "התושבים היהודים המודאגים", וקרא לנקוט ב"פעולה חזקה". לאחר פרסום הוונדליזם, המשטרה מסרה כי "מתקיימים סיורים נוספים באזור", המקום מאכלס את אחת הקהילות היהודיות הגדולות באנגליה.

מפקד המשטרה המקומי מרק בילסדון, אמר: "ברצוני להבהיר לקהילה היהודית המקומית שלא נסבול אנטישמיות. תהיו רגועים, מתבצעות חקירות לאיתור האחראים, יש לנו סיורים נוספים באזור, אנא אל תהססו לפנות אלינו בכל חשש שאתם נתקלים בו".

בילסדון פנה לתושבי האזור וקרא לכל מי שהיה עד למתרחש או למי שיש לו מידע כלשהו על האירועים, ליצור קשר עם המשטרה. המפקח הראשי התייחס למצב בין ישראל לעזה ואמר, "אני יודע שהצרות המתמשכות במזרח התיכון ותיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות מראים גברים צועקים התעללות אנטישמית ממכוניותיהם בצפון לונדון, מדאיגים את התושבים היהודים המקומיים, אנחנו הגברנו סיורים, ואנחנו לוקחים את המצב בכל הרצינות".

אנטישמיות בבריטניה עקירת מזוזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד